ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جولان کرونای جهش‌یافته در ایران: شرایط در اهواز بدتر می‌شود

در استان خوزستان ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر است و شمار بیماران روز به روز بیشتر می‌شود. در اهر، بیرجند و قزوین هم موارد کرونای جهش یافته مشاهده شده است. وزیر بهداشت از کسانی که مجوز تردد به عراق را صادر کردند، گلایه کرد.

کرونای جهش یافته در تهران جان حداقل سه تن را گرفت. در یک روستا در قزوین نیز حداقل یک نفر به همین دلیل جان داد. در اهر در استان آذربایجان شرقی یک مورد کرونای جهش یافته مشاهده شده است. در خوزستان ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل است. در خراسان رضوی هم شمار بیماران روز به روز بیشتر می‌شود. وزیر بهداشت نیز گفته است که در بیرجند دو نمونه مثبت کرونا انگلیسی مشاهده شده است. یک روستا در آبیک در قرنطینه کامل قرار گرفته است و احتمال گسترش کرونا به سایر مناطق وجود دارد.

کرونای جهش یافته در استان خوزستان همچنان پیشروی می‌کند. موارد بستری در شرق اهواز، مرکز استان، نسبت به دو هفته قبل ۱۵ تا ۱۶ برابر شده و روند موارد بستری روزانه در استان خوزستان به شدت در حال افزایش است.

امرالله مردانی، رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز دوشنبه چهارم اسفند گفت:

«مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته زیاد و تعداد مبتلایان افزایشی است و با این روند، وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.»

نمایندگان استان خوزستان در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور طی روزهای گذشته خواستار تعطیلی و قرنطینه دو هفته‌ای در استان شده‌بودند. ستاد ملی مقابله با کرونا اما این درخواست را رد کرد.

براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۱ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در اهواز شرایط وخیم‌تر از سایر مناطق استان گزارش می‌شود. به گونه‌ای که به گفته رئیس مرکز بهداشت شرق این شهر تعداد مراجعات در مقایسه با دو هفته گذشته ۱۶ برابر شده است. به گفته مردانی تراکم جمعیت و شلوغی بازارها و فعالیت دستفروشان در شرق اهواز عامل اصلی فراوانی موارد شناسایی شده در این منطقه است.

دستفروشان در طرح‌های حمایتی که دولت به منظور حمایت از مشاغل آسیب‌دیده اجراء کرد نادیده گرفته شدند. حمایت از این گروه به بیناد مستضعفان واگذار شد و این نهاد تنها به شمار محدودی از دستفروشان یک تا دو مرتبه مبلغ اندکی پرداخت کرد.

در اهواز به دلیل افزایش شمار بیماران ایستگاه تست کرونا در خیابان مستفر شده‌اند تا از حجم مراجعه به مراکز درمانی بکاهند.

در ماهشهر نیز فرماندار این شهرستان به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، از تکمیل شدن ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی شهر خبر داد. به گفته فریدون بندری قرار است «روز‌های آینده این ظرفیت جدید درمانی بیمارستان شرکت نفت تجهیز و آماده ارائه خدمات شود».

تایید مرگ سه نفر به دلیل ابتلا به کرونای جهش یافته در تهران

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران عصر دوشنبه مرگ حداقل سه تن در تهران بر اثر ابتلا به کرونا انگلیسی در این شهر را تائید کرد و گفت: با توجه به پراکندگی مبتلایان می‌توانیم بگوییم در نقاط مختلف تهران مبتلایان وجود داشته و تراکنش اتفاق افتاده است. به گفته زالی شمار بیماران بستری شده در بهمن ماه افزایش یافته و از آغاز اسفند نیز با شیب ملایمی در حال افزایش است.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران هم گفت در ستاد استانی مقابله با کرونا پیشنهاد کرده است تمامی پروازها از کشورهای اروپایی به ایران به مدت سه هفته متوقف شود. این پیشنهاد به دنبال افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته در ایران بیان می‌شود. بر اساس اعلام مقام‌های مسئول در وزارت بهداشت نوع جهش یافته ویروس کرونا در چند استان ایران مشاهده شده است. شمار بیماران مبتلا به کرونا برخی شهرهای ایران را به وضعیت نارنجی و حتی قرمز بازگردانده است.

احتمال گسترش کرونای جهش‌یافته در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در باره احتمال گسترش ویروس کرونای جهش یافته در استان خراسان رضوی هشدار داد. به گفته مهدی قلیان تا به حال ۲۰-۳۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در مشهد آزمایش شده  است.او گفت: موردی مثبت یافت نشده، اما یافت نشدن این ویروس از نظر آزمایشگاهی به معنای عدم احتمال  وجود آن در استان نیست.

قلیان افزود: وقتی ویروسی گردش کشوری پیدا می‌کند و با توجه به اینکه مشهد یک شهر زیارتی است، امکان اینکه  ویروس منتقل شود و در مشهد نیز مشاهده شود، تعجب برانگیز نیست.

حامد قربانی، فرماندار گناباد هم از افزایش شمار بیماران در این شهر خبر داد و گفت آمار بستری بیماران کاهش یافته اما موارد تست‌های مثبت کرونا در این شهرستان افزایش یافته است.

استان‌ها به غیر از تهران برای آزمایش نوع جهش یافته کرونا با محدودیت روبرو هستند. برخی از این استان‌ها حتی فاقد کیت آزمایشی هستند. وزارت بهداشت قرار است به استان‌ها کیت آزمایشگاهی بدهد. سهمیه استان خراسان رضوی به گفته قلیان ۵۰ کیت بوده است.

یک روستا در آبیک قزوین قرنطینه کامل شد

در شاهرود نیز شمار بیماران نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر گفت: در ۴ هفته گذشته تاکنون شاهد افزایش نسبی میزان موارد مثبت کووید۱۹ شناسایی شده هستیم که به تدریج منجر به تغییر وضعیت از زرد به نارنجی شده است. به گفته او میزان مراجعان سرپایی  از عدد ۲۰ به ۴۰ میزان بستری نیز از متوسط ۵ نفر بستری در روز به عدد ۱۰ بستری در روز افزایش یافته است.

همچنین به گزارش خبرگزاری‌های ایران یک روستا در آبیک استان قزوین به دلیل فوت یک نفر از اهالی که به کرونای جهش یافته مبتلا شده بود، روستا زادگاه او در «قرنطینه کامل» قرار گرفته است. به گفته معاون سیاسی استاندار قزوین در روزهای آینده از همه اهالی این روستا تست مجدد کرونا گرفته می شود و در خصوص ادامه قرنطینه این روستا تصمیم گیری خواهد شد.

در دیگر شهرهای ایران هم شمار بیماران رو به افزایش است. در آستانه تعطیلات مذهبی پایان هفته ستاد مقابله با کرونا در نظر دارد محدودیت‌های تازه‌ای برای سفر به سه استان شمالی- گلستان، گیلان و مازنداران- اعمال کند. همچنین برگزاری مراسم مذهبی اعتکاف نیز به گفته استاندار گیلان ممنوع اعلام شده است.

وزیر بهداشت: چه کسی مجوز سفر به اماکن مذهبی عراق را صادر کرد؟

موج تازه همه‌گیری کرونا پس از یک دوره روند کاهشی وزیر باردیگر صدای ناله و گلایه وزیر بهداشت و درمان ایران را بلند کرد. او در یک نشست مجازی از «نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی» از سوی متولیان امر گلایه کرد و بدون اینکه از نهاد خاصی نام ببرد گفت: وزارت بهداشت برای تردد از مرزها به سمت عتبات – اماکن مذهبی در عراق- مجوز نداده است.

سعید نمکی با بیان اینکه هیچ یک از همکاران او با تردد به اماکن مذهبی در عراق موافقت نکرده‌اند، گفت:

«اتوبوسی می‌آید و آن را در مرز تست می‌کنیم که فرد مثبت از آن بیرون می آید. این فرد مثبت پیاده می‎شود و اتوبوس تا فلان شهرستان می رود. ردیابی می‌کنیم و تازه موارد مثبت در آنجا پیدا می‌شوند.تا کجا باید همکاران من تاوان ندانم کاری برخی را بدهند.»

براساس اعلام وزارت بهداشت ودرمان در شبانه‌روز منتهی به چهارم اسفند  ۸هزار و ۲۶۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۸۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. آمارهای رسمی که وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌کند به اذعان مسئولان دولتی ۲,۵ تا سه برابر کمتر از آمار واقعی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.