ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۱ پناهجو در مدیترانه غرق شدند

تنها در دو ماه نخست سال جاری میلادی دست‌کم ۱۶۸ پناهجو که قصد رسیدن به اروپا را داشتند در آب‌های مدیترانه جان دادند. در تازه‌ترین رویداد یک قایق حامل پناهجویان با ۱۲۰ سرنشین غرق شد و ۴۱ تن دیگر جان دادند.

نمایندگی سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایتالیا و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد که در نتیجه واژگونی قایق حامل پناهجویان در ۲۰ فوریه جاری در دریای مدیترانه دست‌کم ۴۱ نفر جان باخته‌اند.

اعلام تعداد جان‌باختگان از سوی این دو سازمان بر اساس شهادت سرنشینان قایق بادی است که ۱۸ فوریه با دست‌کم ۱۲۰ سرنشین، از جمله ۶ زن که یکی از آنان باردار بود و ۴ کودک، در ۱۸ فوریه لیبی را ترک کرد. این قایق ۱۵ ساعت پس از آنکه لیبی را ترک کرد، دچار آب‌گرفتگی شد و سرنشینان آن خواستار کمک‌رسانی فوری شدند.

نجات یافتگان این قایق گفته‌اند شش نفر از سرنشینان در همان ساعت‌های نخست پس از افتادن در آب جان دادند و دیده‌اند دو تن دیگر که قصد داشتند خود را به یک قایق که از دور مشاهده می‌شد برسانند هم در ادامه غرق شدند.

این گزارش می‌افزاید حدود سه ساعت پس از رخ دادن این حادثه کشتی «Vos Triton» برای نجات بازماندگان به سمت قایق حرکت کرد اما درجریان این عملیات دشوار بسیاری از این پناهجویان جان باخته‌اند.

این کشتی بازماندگان نجات یافته را که شامل سه کودک و چهار زن بودند به شهر بندری پورتو امپدوکلس در ایتالیا منتقل کرد.

شبکه خبری الجزیره به استناد گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی پناهندگان از کشته شدن ۱۶۸ پناهجو از آغاز سال جاری میلادی در دریای مدیترانه خبر داده است.

از سال ۲۰۱۴ میلادی تا فوریه امسال ۲۰ هزار پناهجو که قصد داشتند از آفریقا به اروپا برسند در دریا غرق شدند. ۱۷ هزار تن از آنان در مدیترانه که از سوی سازمان بین المللی مهاجرت به عنوان خطرناک‌ترین مسیر برای پناهجویان نامگذاری شده است، جان دادند.

در سال گذشته میلادی ۱۴۱۷ مرگ پناهجویان در آب‌های مدیترانه به ثبت رسید. یک سال پیشتر نیز ۱۸۵۵ پناهجو در مدیترانه غرق شدند. بالاترین رقم غرق شدن پناهجویان در دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۶ با ۵۱۴۳ نفر به ثبت رسیده است.

پناهجویان از سواحل لیبی در قایق‌های ناامن و بدون وسایل حفاظتی در شرایط خطرناک به اروپا انتقال داده می‌شوند. اتحادیه اروپا با استقرار نیروهای حفاظتی از انتقال مهاجران جلوگیری می‌کند و کشورهای اروپایی مانند از جمله ایتالیا و مالت درخواست کشتی‌های نجات بشردوستانه را در بیشتر مواقع رد می‌کنند.

اتحادیه اروپا ۹۰ میلیون یورو برای نگهبانان ساحلی در لیبی که وظیفه دارند مانع حرکت پناهجویان شوند هزینه کرده است.

گارد ساحلی لیبی از سال ۲۰۱۷، ۳۶ هزار پناهجوی آفریقایی را به لیبی و دیگر کشورهای شمال آفریقا بازگردانده است. پناهجویانی که به اجبار به لیبی یا کشورهای آفریقای شمالی بازگردانده شدند، شرایط را «جهنمی» توصیف می‌کنند.

از سال ۲۰۱۱ پس از حمله نیروهای ناتو به لیبی و سقوط دولت معمر قذافی، این کشور به عنوان یکی از مبداءهای اصلی پناهجویان آفریقایی به مقصد اروپا تبدیل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.