ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خیابان‌هایی که دیگر سبز نیستند

در سال‌های گذشته خشکاندن تعمدی و قطع درختان در شهرهای مختلف ایران شدت گرفته و به بحران زیست محیطی منجر شده است. عکس: ایمان حامی‌خواه

۱۵ اسفند در ایران به عنوان روز ملی درختکاری شناخته می‌شود و نخستین روز از هفته منابع طبیعی است. به رسم هر سال با کاشتن نهال این روز گرامی داشته می شود و به استقبال بهار و سال نو می‌روند. در این حرکت نمادین مسئولان بلندپایه کشور حضور پررنگ دارند، از ریاست جمهوری گرفته تا رهبر.

در حالی که قطع بی‌رویه و غیرقانونی درختان معضل بزرگی در ایران به شمار می‌آید، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در روز درختکاری آیین همیشگی‌اش را اجرا کرد و دو اصله نهال میوه توسط او در محوطه حیاط بیت رهبری غرس شد.

او امسال هم مانند سال‌های گذشته تنها به ایراد چند توصیه کلی که هیچ نشانی از سیاست‌گذاری مشخص برای مقابله با بحران رو به‌ وخامت محیط زیست ندارد اکتفا کرد. 

تصاویر پیش‌رو بقایای درختان بریده شده در خیابان‌ها را نشان می‌دهد که به بهانه‌های مختلف قطع شده‌اند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.