ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه آذربايجان: نشست باکو به دولت آذربايجان ربطی ندارد

المان عبدالله‌يف، سخنگوی وزارت امور

المان عبدالله‌يف

المان عبدالله‌يف، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربايجان در واکنش به اعتراضات جمهوری اسلامی ايران نسبت به برگزاری نشست گروهی از فعالان آذربايجان ايران در باکو گفت ديدگاه‌های مطرح شده در اين نشست مواضع رسمی جمهوری آذربايجان نيست.

وی که با واحد مرکزی خبر ايران گفت‌وگو می‌کرد افزود: "تغييری در مواضع جمهوری آذربايجان در قبال ايران ايجاد نشده است موضع ما هميشه يکسان بوده است و باکو به مناسبات صميمانه همسايگی اولويت می‌دهد."

عبدالله‌يف با بيان اين‌که "باکو در امور داخلی ايران دخالت نمی‌کند"، گفت: "ما به تماميت ارضی ايران با احترام برخورد می‌کنيم."

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربايجان در مورد شرکت برخی نمايندگان مجلس و استادان دانشگاه جمهوری آذربايجان در نشست فعالان آذربايجان ايران در باکو گفت: "نمايندگان مجلس يا استادان دانشگاه مقام دولتی محسوب نمی‌شوند."

برگزاری یک نشست در هفته گذشته از سوی جبهه آزادی ملی آذربايجان در باکو اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آذربایجان را برانگیخت و ايران خواهان جلوگیری از برگزاری چنین نشست‌هایی شد.

ايران نشست باکو را "گردهمايی تجزيه‌طلبان" خواند.

روز گذشته حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در مقاله‌ای در این روزنامه که در واکنش به اين نشست نوشته شده بود، خواهان برگزاری رفراندوم الحاق جمهوری آذربایجان به ایران شد.

همچنين منصور حقیقت‌پور، نماینده اردبیل و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نيز خواهان الحاق ۱۷ شهر از قفقاز از جمله شهر‌های آذربایجان به ايران شد.

در چند سال اخیر روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایه خود آذربایجان همواره دچار تنش بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.