ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیرک وحشت

به‌تازگی «سیرک وحشت» در برخی

به‌تازگی «سیرک وحشت» در برخی کشورهای اروپایی از جمله در آلمان برنامه‌های تازه‌ای روی صحنه آورده است.

این گروه فعلاً در شهر اسن در آلمان برنامه اجرا می‌کند.

سیرک وحشت، آمیزه‌ای از «سیرک» با عناصر شناخته شده در ادبیات وحشت

«سیرک وحشت» گونه‌ای از سیرک است که در نمایش‌هایش به جای حیوانات از عناصر شناخته‌شده در ادبیات وحشت و در سینمای وحشت بهره می‌گیرد؛ عناصری که پیش از این برای مثال در آثاری مانند فرانکن‌ستاین از مری شلی، خون‌آشام از برام استوکر یا فیلم «مطب دکتر کالیگاری»  سراغ داشتیم.

«سیرک» ابتدا اواسط قرن هجدهم با نمایش‌ها و شیرین‌کاری‌های گروه سوارکاران ارتش در بریتانیا پیدا شد و سپس در فرانسه و در آلمان نیز با اقبال تماشاگران مواجه گشت.

در ایران، پهلوان خلیل عقاب سیرک را بنیان گذاشت. او با به نمایش گذاشتن عملیات پهلوانی همراه با حرکات آکروباتیک و موزیک و عملیات نمایشی با حیواناتی مثل شیر و خرس که از هندوستان به ایران آورده بود، مردم را سرگرم می‌کرد.

در سال ۱۳۷۰ پس از یک وقفه طولانی که در اثر انقلاب و جنگ پدید آمده بود، دولت ایران از پهلوان خلیل دعوت کرد که از ایتالیا به ایران برگردد و نمایش‌های سیرک را راه بیندازد. فرزندان او در استان البرز همچنان نمایش‌هایی اجرا می‌کنند، اما متأسفانه به رغم همه این تلاش‌ها سیرک به عنوان یک هنر میدانی در ایران هم‌پای دیگر کشورهای جهان رشد نکرده است.

به تصاویری از نمایش «سیرک وحشت» می‌نگریم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.