ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قصه‌های صمد بهرنگی با موسيقی حسين عليزاده منتشر می‌شود

بابک چمن‌آرا، مدير مؤسسه‌ خورشيد

صمد بهرنگی

بابک چمن‌آرا، مدير مؤسسه‌ خورشيد آوا، اعلام کرد قصه‌های صمد بهرنگی با صدای هنرمندان تئاتر همراه با موسيقی حسين عليزاده شهريورماه امسال از سوی اين مؤسسه در ايران منتشر می‌شود.

از جمله قصه‌هايی که در اين مجموعه منتشر خواهند شد "اولدوز و کلاغ‌ها"، "اولدوز و عروسک سخنگو"، "حسن کچل"، "يک هلو هزار هلو" و "ماهی سياه کوچولو" می‌باشند که پيام دهکردی، مهدی پاکدل، الهام پاوه‌نژاد و فاطمه نقوی از بازيگران تئاتر آن‌ها را خوانده و حسين عليزاده آهنگ اين قصه‌ها را می‌سازد.

به‌گفته بابک چمن‌آرا قرار بود قصه‌های صمد بهرنگی امسال تابستان منتشر شود که انتشار آن به خاطر کنسرت‌های خارج از کشور حسين عليزاده و تور کنسرت‌های‌ وی در شهرهای مختلف ايران به تعويق افتاد، اما شهريور امسال اين مجموعه منتشر می‌شود.

حسين عليزاده در اين‌باره گفت: "من برای آن‌که بتوانم قصه‌های صمد را بر بال موسيقی سوار کنم، کافی است از قالب خود بيرون بيايم و با حس و حال صمد يکی شوم؛ حسی که اين‌بار نه به‌وسيله‌ واژه که از طريق نُت به مخاطب منتقل می‌شود."

وی افزود: "موسيقی اين مجموعه بر ساده‌پردازی استوار است؛ به اين معنی که نه قرار است قصه‌ها به صورت اپرا اجرا شود و نه نمايش راديويی؛ از سوی ديگر امکانات کمّی برای توليد اين‌گونه آثار به قدری کم است که به ناچار از حداقل امکانات حداکثر استفاده را کنيم؛ بنابراين تنها به رنگ‌آميزی داستان‌های صمد پرداخته و برای اين کار از سازهای ايرانی استفاده می‌شود."

صمد بهرنگی، داستان‌نويس چپ ايرانی در سن ۲۹ سالگی در شهریور ۱۳۴۷ در رود ارس غرق شد.

از او ۱۵ داستان، ۱۲ کار تحقيقی و چهار ترجمه بر جای مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.