ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ديپلمات‌های غربی: مذاکرات هسته‌ای با ايران پيشرفتی نداشت

در پايان نخستين روز مذاکرات

مذاکرات هسته‌ای امروز در آلماتی

در پايان نخستين روز مذاکرات هسته‌ای در آلماتی، در حالی‌که هيئت نمايندگی جمهوری اسلامی ايران می‌گويد پيشنهادات مطرح شده از سوی ايران مورد توجه گروه ۱+۵ قرار گرفته است، ديپلمات‌های غربی از عدم پيشرفت مذاکرات سخن می‌گويند.

رويترز به‌نقل از يکی از اين ديپلمات‌ها نوشته است پيشنهادات مطرح شده از سوی ايران امروز نمايندگان گروه ۱+۵ را "بهت‌زده" کرده است.

اين ديپلمات گفت: "هنوز ايران به پيشنهاد گروه ۱+۵ پاسخی نداده است."

يک ديپلمات غربی ديگر نيز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه همين سخنان را تکرار کرد و گفت: "هنوز در مورد پيشنهادات ما پاسخ روشن و مشخصی از سوی ايران داده نشده است."

وی افزود: "طرح ما مورد استقبال قرار گرفت اما به‌طور کامل توضيحی داده نشد."

گروه ۱+۵ پیشنهاد داده است که اگر ایران تولید غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف کند این کشورها در تحریم‌های مربوط به طلا و محصولات پتروشیمی تجدیدنظر خواهند کرد اما روز گذشته سعيد جليلی سرپرست هيئت نمايندگی ايران در مذاکرات خواهان به‌رسميت شناختن حق غنی‌سازی اورانيوم برای ايران شد.

در همين حال منابع خبری ايران به‌نقل از علی باقری، عضو هيئت نمايندگی ايران در مذاکرات هسته‌ای نوشته‌اند پيشنهادات ايران مورد توجه ۱+۵ قرار گرفت.

باقری در مورد مذاکرات امروز گفت ايران در جلسه صبح طرحی را براساس طرح گام به گام مسکو اما "در ابعاد کوچک" ارائه کرد.

وی در مورد جلسه عصر امروز نيز گفت: "نکته مهم اين بود که پيشنهاد ايران مورد توجه آن‌ها قرار گرفت و آن‌ها سئوالات و ابهامات خود را در نشست عصر مطرح کردند."

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان صبح امروز در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شد.

اين مذاکرات فردا ادامه خواهد يافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • darya

    بی عکس اشتون و خليلی ؟!

  • layla

    بزودی اينها هم مثل همکارشان کره شمالي، اعلام جنگ عليه آمريکا ميدهند!.

  • hamid

    ادامه بازی موش و گربه و سر دواندن ۱+۵!!