ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر جان کری به استانبول برای مذاکره درباره سوریه، عراق و اسرائیل

جان کری، وزیر امور خارجه

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه، هفت آپریل به استانبول سفر کرد. مذاکره برای عادی‌سازی روابط ترکیه و اسرائیل و بهبود روابط آنکارا و بغداد از جمله اهداف این سفر اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام بلندپایه آمریکایی به خبرنگاران گفته است که جان کری در رابطه با لزوم باز نگهداشتن مرز‌های ترکیه به روی آوارگان سوری نیز با دولت ترکیه گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این نیز در اواخر ماه مارس جاری باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تماس تلفنی مشترک با نخست‌وزیران ترکیه و اسرائیل خواهان میانجی‌گری بین این دو کشور شده بود. در پی این اقدام اوباما، اسرائیل از کشتن 9 شهروند ترکیه در جریان حمل کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه در سال 2010 معذرت‌خواهی کرد و گفت که به خانواده‌های کشته‌شدگان این واقعه، غرامت خواهد پرداخت.

جان کری قرار است در جریان یک برنامه 10 روزه به خاورمیانه، اروپا و آسیا سفر کند. وی در این سفر به کشورهای اسرائیل، کرانه باختری، بریتانیا، کره جنوبی، چین و ژاپن خواهد رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.