ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مارگارت تاچر به روایت چند تصویر

 مارگارت تاچر، نخست‌وزير پيشين بريتانيا

 مارگارت تاچر، نخست‌وزير پيشين بريتانيا امروز صبح در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

لرد تيم بل، سخنگوی خانواده تاچر ضمن اعلام اين خبر از سوی مارک و کارول تاچر، فرزندان مارگارت تاچر، گفت علت مرگ وی سکته مغزی بوده است.

مارگارت تاچر که به "بانوی آهنين" شهرت داشت در سال‌های اخير به بيماری آلزايمر دچار شده بود.

مارگارت تاچر و محمد رضا پهلوی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۷

مارگارت هيلدا تاچر رهبر سابق حزب محافظه‌کار بريتانيا بود و در سال ۱۹۷۵ به رهبری اين حزب برگزيده و چند سال بعد در ۱۹۷۹ با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه‌کاران نامزد شد و به نخست‌وزيری بريتانيا رسيد و تا سال ۱۹۹۰ در هر دو سمت باقی ماند.

ديويد کامرون، نخست‌وزير کنونی بريتانيا، که وی نيز از محافظه‌کاران است گفت با مرگ تاچر، "رهبری بزرگ"، و "يک بريتانيايی برجسته" نيز از دست رفت.

سياست‌های محافظه‌کارانه ماگارت تاچر در دوران نخست‌وزيری وی چه در عرصه داخلی و چه خارجی باعث شد تا در دنيای سياست از اصطلاحی با عنوان "تاچريسم" نام ببرند که ويژگی اصلی آن پيشبرد سياست "بازار آزاد" و کاهش دخالت مستقيم دولت و افزايش ماليات غيرمستقيم در عرصه اقتصادی بود.

به چند تصویر از میان تصاویری که خبرگزاری فرانسه به این مناسبت منتشر کرده می‌نگریم. (تصویر مارگارت تاچر و محمد رضا پهلوی از مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.