ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: در دو ماه اول سال جاری میلادی ۴۹ هزار نفر در افغانستان آواره‌ شده‌اند

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارش تازه خود گفته است در افغانستان بسیاری از آوارگان به دلیل ادامه درگیری‌های نظامی و فقر نتوانسته‌اند به خانه‌های خود بازگردند و همچنان در سراسر این کشور آواره هستند. بیشترین آوارگان در ولایت‌های ننگرهار، قندهار و بغلان هستند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) سه‌شنبه ۳ فروردین / ۲۳ مارس در گزارشی اعلام کرد که در دو ماه‌ ژانویه و فوریه سال جاری میلادی حدود ۴۹ هزار نفر در ۱۷ ولایت افغانستان به‌دلیل ادامه جنگ و ناامنی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

براساس این گزارش، بسیاری از آوارگان با ادامه درگیری‌ها و افزایش فقر نتوانسته‌اند به خانه‌های خود برگردند و همچنان در سراسر افغانستان آواره هستند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل گفته است ۵۹ درصد آوارگان داخل افغانستان را کودکان، ۲۱ درصد را زنان و ۲۰ درصد دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.

این دفتر هماهنگی همچنین گفته است آوار‌گان داخلی ساکنان ننگرهار، قندهار، بادغیس، فراه، هرات، نیمروز، هلمند، سمنگان، سرپل، بدخشان، بغلان، کنر، تخار، کندز، کابل، بلخ و لغمان هستند و بیشترین رقم آوارگان در ولایت‌های ننگرهار، قندهار و بغلان ثبت شده است.

سالانه هزاران نفر در افغانستان به دلیل جنگ و ناامنی از سرزمین‌های خود آواره می‌شوند. بسیاری از آوارگان به شهرهای بزرگ از جمله کابل پناه می‌آورند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل پیش از این در ماه فوریه سال جاری اعلام کرده بود که در طول سال ۲۰۲۰ حدود ۳۸۰ هزار نفر از مردم افغانستان برای در امان ماندن از درگیری‌های خونین از روستاها و شهرهای خود گریخته‌اند.

براساس داده‌های این نهاد سازمان ملل، از ژانویه ۲۰۲۰ ده‌ها هزار خانوار در ۳۲ ولایت از مجموع ۳۴ ولایت افغانستان آواره شده‌اند و دو سوم آن‌ها کودک هستند. در سال پیش از آن (۲۰۱۹) شمار آوارگان ۴۲۹هزار نفر به ثبت رسیده بود.

به‌گفته دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل، در افغانستان حدود ۴۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند.

به‌رغم گفت‌وگوهای صلح در ماه سپتامبر سال گذشته میان طالبان و دولت افغانستان، درگیری‌های نظامی بدون وقفه در این کشور ادامه داشته‌اند. به‌ویژه شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» (داعش) که در شرق افغانستان فعال هستند، بسیاری از خانواده‌ها را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده‌اند.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۰۰ هزار افغان آواره شده‌اند. عوامل این مهاجرت حوادث طبیعی، جنگ و بیکاری اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.