ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسانه‌های اسرائیل: ایران یک کشتی باربری اسرائیل را با موشک هدف قرار داد

بنا به گزارش منابع اسرائیلی، یک کشتی کانتینربر اسرائیلی در مسیر تانزانیا به هندوستان هدف موشک قرار گرفته اما علی رغم آسیب‌دیدگی به مسیر خود ادامه داده است. آیا جنگ کشتی‌ها بین ایران و اسرائیل شدت گرفته است؟

شبکه خبری «کانال ۱۲» اسرائیل (N12) پنج‌شنبه ۲۵ مارس / پنجم فروردین گزارش داد که نیروهای ایرانی به سمت یک کشتی باربری اسرائیل در دریای عرب موشک پرتاب کرده‌اند.

بنا به این گزارش، کشتی در مسیر تانزانیا به هندوستان هدف موشک قرار گرفته اما علی‌رغم آسیب‌دیدگی به مسیر خود ادامه داده است.

مالک کشتی شرکت «ایکس‌تی منیجمنت» است.

با اینکه گزارش N12 نیروهای ایرانی را مسئول پرتاب موشک معرفی کرده، به مدارک و شواهد دراین‌باره اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص اسرائیل، یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفته که دولت در حال بررسی گزارش‌هاست.

دولت جمهوری اسلامی تا کنون دراین‌باره واکنشی نشان نداده است.

سانحه‌های مشکوک برای کشتی‌های اسرائیلی و ایرانی در هفته‌های اخیر در حالی رخ می‌دهند که گزارش‌های رسانه‌ای از نوعی جنگ کشتی‌ها بین دو کشور خبر داده اند.

ماه گذشته یک کشتی اسرائیلی دیگر (MV Helios Ray) در دریای عمان در سانحه‌ای منفجر شد. اسرائیل آن را به ایران نسبت داد.

جمهوری اسلامی این مسأله را تکذیب کرد.

دو هفته پیش، یک کشتی کانتینربر ایران با نام «شهرکرد» در مدیترانه دچار سانحه شد. ایران آن را به اسرائیل نسبت داد.

همان زمان وال استریت ژورنال گزارش داده بود که در دو سال و نیم اخیر اسرائیل دست کم به ۱۲ کشتی ایرانی حامل نفت به سوریه حمله کرده است. این حمله‌ها بنا به ادعای منابع وال استریت ژورنال برای جلوگیری از رسیدن منابع مالی به حزب‌الله لبنان و تعمیق نفوذ ایران در سوریه رخ داده اند.

پس از آن، روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای پژوهشی فاش کرد که ابعاد این جنگ کشتی‌ها فراتر است و اسرائیل دست کم ده‌ها حمله به کشتی‌های ایرانی انجام داده است.

در ماه فوریه نیز اسرائیل متوجه نشت آلودگی‌های نفتی از دریای مدیترانه به سمت ساحل این دریا در خاک اسرائیل شد. دولت این کشور اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به آلوده‌سازی عمدی محیط زیست در سواحل اسرائیل دست زده است.

اسرائیل به حمله‌های هوایی علیه مقرهای سپاه قدس و شبه نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه نیز هنوز ادامه می‌دهد.

حمله‌های اخیر در بستر افزایش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران رخ می‌دهد. دولت جدید جو بایدن از بازگشت به توافق جامع اقدام هسته‌ای (برجام) حمایت کرده اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی و احتمالا آینده اسرائیل از مخالفان سرسخت مذاکره هسته‌ای با ایران و توافق برجام است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کانال

    تنها راه نجات خاورمیانه از جنگ و تحریمهای نسل سوزانه، صلح و سازش میان جمهوری اسلامی و غرب و امریکا است/ امریکا و جمهوری اسلامی ایران چاره ندارند کوتاه بیاند، برجام+یک توافق هر چند محرمانه و یا غیر مستقیم سر صلح در خاورمیانه در ضمن بهترین کار برای امرکیا و استارت زدن صلح، اجرای پیشنهاد اجرای فوری کانال تبادل مالی و تهاتری برای کالاهای انسان دوستانه است قبل از انتخابت خرداد 1400 / این تاخیر در نهایت موجب پیشیمانی غیر قابل جبران برای غرب و امریکا خواهد شد/ باشگاه تحریمها و ایجاد بلوک شرقی روسیه-چین-ایران یکی از پیامخدهای تعلل امریکا است. اشتباه ی متاسافنه دارد روی میدهد و امریکا در عملی غیر اخلاقی و نابخردانه از ایجاد کانال خوداری میکند.

  • باقر

    باسلام و احترام خدمت شما مشکل اصلی حکومت ایران که باعث عصبانیت مردم ایران و جهان شده است اینست که اخوندها سواد سیاسی ندارند و نباید در امور سیاسی دخالت کنند و دین باید از سیاست جدا باشد اگر خامنه ای سواد سیاسی داشت در این شرایط وخیم اقتصادی و تحریمها با کشور امریکا و اسرائیل روابط عادی و دوستانه و دیپلماتیک برقرار میکرد اما خامنه ای با لجبازی و خودسری خودش زندگی مردم مظلوم ایران را به خاک سیاه نشانده است و چون خمینی ملعون در اوایل انقلاب گفته که امریکا و اسرائیل دشمن ما است و باید نابود شوند خامنه ای هم به تبعیت از او رفتارهای خمینی را اجرا می کند اما در شرایط کنونی اقتضاء می کند که خامنه ای با امریکا و اسرائیل صلح کند که متاسفانه خامنه ای اینکار را نمی کند و رفتارهای تکراری خودش را تغییر نمی دهد و قصد ندارد تا برنامه موشکهای بالستیک و اتمی خودش را به طور کامل کنار بگذارد پس خامنه ای محکوم به شکست و سرنگونی است در این رژیم مدیریت پول وجود ندارد و خامنه ای به جای اینکه پولها را خرج مردم ایران کند برای خوش خدمتی پولها را برای سوریه یمن و لبنان ارسال می کند در حالیکه مردم ایران در فقر مطلق زندگی می کنند و از سپاه پاسداران و جنایتهای او حمایت می کند خامنه ای که جوانان را در ابان 98 اراذل و اوباش خطاب کرد خودش اصلی ترین اراذل و اوباش و دزد بزرگ در ایران است اگر امریکا و اسرائیل تهدیدهای جنگی خود علیه جمهوری اسلامی را عملی می کردند و تاسیسات و نیروگاههای اتمی و موشکی ایران را منهدم می کردند خامنه ای و سپاه پاسداران مجبور به عقب نشینی و تغییر رفتار خود در قبال کشورهای امریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی می شدند اکنون جای تعجب است که رژیم ایران در حال ساخت بمب اتمی است ولی اسرائیل سکوت کرده و حمله نظامی نمی کند خامنه ای و رژیم جمهوری اسلامی تا زمانیکه برنامه اتمی و موشکی اعدام وشکنجه زندانیان سیاسی و نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از تروریستهای مورد حمایت خودش و همچنین تهدید امریکا و اسرائیل به نابودی را کنار نگذارد نباید انتظار داشته باشد تا امریکا تحریمها را به طور کامل لغو کند به امید سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی در سال 1400 و به هلاکت رسیدن خامنه ای و تک تک اعضای سپاه پاسداران مرگ بر همه انها