ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله سراوان، مقاومت منازل مسکونی و شرایط امدادرسانی

گفت‌وگو با رستم میرلاشاری، هنرمند و فعال اجتماعی بلوچ در سوئد و محمدتقی رخشانی، مدیر مسئول روزنامه زاهدان

لیدا حسینی‌نژاد و سمیرا طلوعی - هنوز خبری از میزان صدمات وارده ناشی از زلزله، به آثار باستانی بلوچستان و بخصوص در منطقه سراوان منتشر نشده و تنها از خسارات جزئی به آنها یاد شده است

در شهرستان سراوان چند بنای تاریخی قرار دارد که قدمت کهن‌ترین آن‌ها به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. هنوز خبری از میزان صدمات وارده ناشی از زلزله، به آثار باستانی بلوچستان و بخصوص در منطقه سراوان منتشر نشده و تنها از خسارات جزئی به آنها یاد شده است و مسئولان و فرماندار این منطقه بیش از این توضیحی در‌این‌ زمینه نداده‌اند.

زمین لرزه روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین، با شدت ۷/۷ ریشتر جنوب شرقی ایران را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری ایران، شهرستان‌های سراوان و خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان، مرکز اصلی این زمین‌لرزه بودند که در ساعت ۱۵ و ۱۴ دقیقه امروز اتفاق افتاد. این زمین‌لرزه علاوه بر ایران، چند شهر در کشورهایی چون پاکستان، افغانستان، هندوستان و چند کشور دیگر در حوزه خلیج فارس را لرزاند و تلفاتی نیز به همراه داشت. بر اساس نخستین اخبار منتشره در شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی، تعداد کشته‌ها ۴۰ تن اعلام شد. این آمار بعد از گذشت چند ساعت تکذیب شد و در خبر اصلاح‌شده تارنمای شبکه خبر تعداد کشته‌ها به پنج تن تقلیل پیدا کرد.

در مورد وضعیت جغرافیایی این منطقه، میزان مقاومت منازل مسکونی در مقابل زلزله و امکان امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، با رستم میرلاشاری، هنرمند و فعال اجتماعی بلوچ و محمد‌تقی رخشانی، مدیرمسئول روزنامه زاهدان، گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.