ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش اعتراض‌ها به گرداندن يک متهم با لباس زنانه در مريوان

پس از آن‌که حکم دادگاه

اعتراض زنان در مريوان ـ عکس از فيس‌بوک

پس از آن‌که حکم دادگاه شهر مريوان برای سه متهم مرد مبنی بر پوشين لباس زنانه و گرداندن آن‌ها در سطح شهر صادر گرديد و حکم يکی از متهمان روز دوشنبه ۲۶ فروردين‌ماه به اجرا در آمد، اعتراض‌ها نسبت به اين رأی دادگاه افزايش يافت.

اين سه نفر به دليل يک نزاع خانوادگی از سوی دادگاه محکوم شده بودند.

به‌گزارش سايت کردی "روز"، فعالان مريوانی و برخی نمايندگان مجلس خواهان پاسخگويی مسئولان به گرداندن اين شهروند با لباس زنانه در سطح شهر مريوان شدند.

 بنا به اين گزارش عصر روز سه‌شنبه ٢٧ فروردين‌ماه تعدادی از فعالان زن در شهر مريوان دست به اعتراض زدند.

 به‌گفته انجمن زنان مريوان تعدادی از زنان کُرد با پوشيدن لباس قرمز کُردی و حمل پلاکاردهايی در محکوميت اين عمل نيروی انتظامی و دادگاه شهرستان مريوان در تعدادی از خيابان‌های شهر مريوان – چهار راه موسک تا چهار راه شبرنگ - دست به اعتراض زده‌اند.

اين انجمن گزارش داد که پس از شروع اعتراض از سوی فعالان زن نيروهای انتظامی و گارد ويژه به معترضان حمله‌ور شده و تعدادی از آنان را به‌شدت مجروح کرده‌اند.

همچنين جمعی از نمايندگان مجلس ايران در واکنش به افزايش اعتراض‌های مردمی با امضای نامه‌ای، در صدد تذکر به وزرای کشور و دادگستری بر آمده‌اند.

تارنمای "نسيم" گزارش داده است که نمايندگان امضاکننده اين نامه، از جمله نماينده مريوان در مجلس، اين اقدام را "خلاف شئونات اسلامی" و "تحقير لباس و شخصيت زن مسلمان" عنوان کرده‌ و گفته‌اند قصد تذکر کتبی به وزرای کشور و دادگستری را دارند.

از سوی ديگر ابوالفضل ابوترابی، عضو کميسيون حقوق مجلس نيز پوشاندن لباس زنانه را بر تن "اراذل و اوباش"، "غير شرعی" دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.