ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعوت شماری از زندانيان سياسی از خاتمی برای نامزدی در انتخابات

 شماری از زندانيان سياسی در

 شماری از زندانيان سياسی در ايران با انتشار بيانيه‌ای از محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين اين کشور دعوت کردند تا برای انتخابات رياست‌جمهوری اعلام کانديداتوری کند. پيش‌تر نيز شماری از احزاب و چهره‌های اصلاح‌طلب از خاتمی برای نامزدی در انتخابات دعوت کرده بودند.

به گزارش تارنمای کلمه، در اين بيانيه خطاب به محمد خاتمی آمده است: "از شما درخواست می‌کنيم در صورتی که شرايط برای حضور در انتخابات فراهم شد، پيش‌شرط آزادی زندانيان سياسی را در تصميم‌گيری خود لحاظ نفرماييد، باشد که حضور فداکارانه و ايثارگرايانه شما در اين مسير پرسنگلاخ باب رحمت الهی را بگشايد."

محمد خاتمی پيشتر "آزادی زندانيان سياسی، رفع حصر از رهبران مخالفان و پايان يافتن فضای امنيتی" در ايران را به‌عنوان پيش‌شرط‌های خود برای حضور در انتخابات اعلام کرده بود.

يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران ۲۴ خرداد برگزار می‌شود.

امضاکنندگان اين بيانيه، انتخابات رياست‌جمهوری پيش‌رو در ايران را "نقطه اميدی" دانسته‌اند که "اگر بر مدار عقلانيت و انصاف" ‌برگزار شود، حضور مردم در آن می‌تواند "گره‌های کور سياست‌های داخلی و خارجی را بگشايد."

اين زندانيان سياسی با اشاره به "بحران‌های عميق داخلی و خارجی" ايران، خطاب به خاتمی گفته‌اند: "طبيعی است که در چنين شرايطی نگاه بخش‌های قابل توجهی از مردم به شما که از اعتباری در خور، چه در ايران و چه در فراسوی مرز‌ها و در عرصه بين المللی برخورداريد، دوخته شود."

مصطفی تاجزاده، محسن ميردامادی، علی‌رضا بهشتی شيرازی، ابوالفضل قديانی، عبدالله مؤمنی، علی‌رضا رجايی، عماد بهاور، عبدالفتاح سلطانی، محمدامين هادوی، حسن اسدی زيدآبادی، ، سيامک قادری و سعيد مدنی از جمله زندانيانی هستند که اين بيانيه را امضا کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.