ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزير بهداشت: اين‌طور پيش برود جمعيت ايران ۶۲ ميليون نفر می‌شود

فاطمه رخشانی، معاون وزير بهداشت،

فاطمه رخشانی، معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران امروز گفت: "اگر با روند فعلی کاهش جمعيت و بر اساس سناريوی رشد متوسط جمعيت حرکت کنيم، در سال ۱۴۸۰ جمعيت کشور به ۶۲ ميليون نفر خواهد رسيد."

به‌گفته وی براساس سرشماری سال ۸۵ ميزان باروری کل در ايران به حدود ۱.۸ فرزند کاهش يافته و شاخص باروری به پايين‌ترين حد جانشينی (باروری کل پايين‌تر از ۱.۲ فرزند) رسيده است.

فاطمه رخشانی گفت بر اساس قانون برنامه اول توسعه قرار بود رشد طبيعی جمعيت ايران از ۳.۲ به ۲.۳ درصد کاهش يابد ولی اکنون اين رقم به ۱.۲ درصد رسيده است.

معاون وزير بهداشت همچنين افزود: "طی ۱۰ سال آينده به ازای هر ۱۰ خانوار هفت سالمند بالای ۶۰ سال در کشور خواهيم داشت."

وی "سالمندی جمعيت، افت ميزان باروری و تجديد نسل و بحران ساختار خانواده و شکاف نسل‌ها" را از جمله بحران‌هايی دانست که در تداوم چنين وضعيت پيش خواهد آمد.

رخشانی از مسئولان بهداشتی ايران خواست سياست‌های افزايش جمعيت را در برنامه های اصلی خود قرار دهند.

دولت و مسئولان حکومتی ايران در سال‌های اخير همواره مبلغ افزايش جمعيت بوده‌ و تسهيلاتی را نيز برای افزايش فرزندان در ميان خانواده‌ها تصويب کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mmansour piry khanghah

    مشکل اکثر ایرانی ها و مخصوصآ وزرا و نمایندگان و نیز روئسای کشور این است که مثل گوسفد دنباله رو می باشند و تا چوپان مسیر را عوض نکند ،انان هم تغییری در مسیر نمیدهند و هر زمان که چوپان خود عاجز از تصمیم گیری شود،گوسفندان هم بلا تکلیف مانده و از روی ندانم کاری اقدام به بع بع کردن میکنند و طلب یاری می نمایند.دقیقا مثل خانم فاطمه رخشانی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و دنباله های ایشان در موسسات و ادارات که از فردا شروع بع بع بع بع ...کردن خواهند کرد. اقای خامنه ای خوب میدانند که جمعیت زیاد فقر اقتصادی و فرهنگی را هم بدنبال دارد و چنین پدیده ای بهترین بستر برای رشد مذاهب و مفت خوری روحانیون است.ضمن اینکه سرباز مجانی جهت حفاظت از خود هم پیدا می کنند. پاپ کاتولیک های فقیر افریقا وامریکا و اسیا را از استفاده قرص ضد حاملگی و کاندوم منع کرده است،ولی کاتولیکهای خود اروپا و مخصوصآ ایتالیا ،هم قرص پیشکیری استفاده میکنند و هم کاندوم و نیز با عمل جراحی  مانع از  بچه دار شدن خود میشوند. 

  • محمود

    اداره ی قدیمی و تخصصی بهداشت خانواده در وزارت بهداشت که مسئول ترصد تحولات جمعیتی هم هست مدتهاست تحت مدیریت ناشایسته ترین مدیران ممکن قرار گرفته است و برای همین در تمام عرصه های مسئولیتی خود از جمله سلامت مادر و کودک، سلامت میانسالان و سالمندان، سلامت نوجوانان و جوانان، سلامت مدارس و... با بحران کارشناسی و مدیریت مواجه و دست به کار رقم سازی است. وقتی روند تغییرات نرخ رشد سالهای سال است که در دست شما بوده چرا حالا و بعد از سیاسی شدن موضوع به صدا درآمده اید؟ تا بحال همه چیز خوب و موجب غرور و مباحات بود ولی از وقتی که رهبری چیزی گفت همه ی ماجرا ها عوض شده؟ با این نرخ رشد اقتصادی و چشم انداز توسعه کشور چه نیازی به جمعیت داریم که این همه حرف بیهوده می زنید؟ کشوری که قرن هاست محورش حول محور دلالی و واردات کالا از قبل فروش منابع خام می چرخد و کاری با تولید ندارد نیروی انسانی مولد هم لازم ندارد.