ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی کردستان تعدادی از دگرباشان جنسی سلیمانیه را بازداشت کردند

نیروهای امنیتی در کردستان عراق، در عملیاتی تعدادی از دگرباشان جنسی شهر سلیمانیه را در خیابان‌های این شهر و ایست بازرسی‌های خیابانی دستگیر کردند. تعداد دقیق دستگیرشدگان مشخص نیست اما سازمان امنیتی اقلیم (آسایش) تایید کرده که این عملیات از سوی آنها و برای کنترل «فساد» هدایت شده است.

نیروهای امنیتی در کردستان عراق، در عملیاتی تعدادی از دگرباشان جنسی شهر سلیمانیه را در خیابان‌های این شهر بازداشت کردند.

به گزارش روداو، شامگاه ۱۲ فروردین / اول آوریل، نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق در شهر سلیمانیه در عملیاتی تعدادی از افراد جامعه دگرباشان جنسی این منطقه را در سطح شهر بازداشت کردند.

فرمانده ناظر این عملیات، پشتیوان بهادین به رسانه‌های محلی گفت که در عملیات افرادی به ظن دگرباش جنسی بودن دستگیر شدند. روداو نوشته است که بهادین برای توصیف گروه دستگیر شده از اصطلاحات تحقیرآمیز استفاده کرده است.

بهادین در ادامه گفت که افراد دستگیر شده می‌خواهند شهر را «خراب» کنند و به رسانه‌های محلی گفت:

«ما اجازه نمی‌دهیم کسی امنیت این شهر را مختل کند.»

تعداد دقیق افراد دستگیرشده مشخص نیست. تصاویر دست‌کم هشت نفر را نشان می‌دهد که پشت به دوربین‌اند و دست‌هایشان دستبند زده شده است. ماموران لباس شخصی با اسلحه و سگ مقابل آنها ایستاده‌اند.

دولت اقلیم کردستان هنوز در مورد دستگیری‌های سلیمانیه واکنشی نشان نداده اما سازمان امنیتی آسایش در کردستان تایید کرده که دستگیری‌ها توسط نیروهای آنها و برای کنترل «تن فروشی» و «فساد» انجام شده است.

آسایش در بیانیه‌ای که شامگاه جمعه ۱۳ فروردین صادر کرد، گفت که این دستگیری‌ها بخشی از برنامه آنها برای کنترل فحشاست و هیچ گروه خاصی را هدف قرار نداده‌اند. فعالان حقوق دگرباشان جنسی در شبکه‌های اجتماعی اما می‌گویند هدف بازداشت آنها بوده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ماموران لباس شخصی آسایش و پلیس را نشان می‌دهند که در مناطقی ماشین‌ها را بازرسی می‌کنند و تعدادی جوان را هم دستبند زده و در ون‌های پلیس نشانده‌اند.

افرادی از جامعه دگرباشان جنسی سلیمانیه به روداو گفته‌اند که دستگیری‌ها در ایست بازرسی‌ها بوده و آنها از گرفتار شدن در این عملیات‌ها هراس دارند چرا که دستگیری بر اساس حدس و گمان‌های ماموران امنیتی در رابطه با گرایش جنسی و هویت جنسیتی افراد است.

یکی از افرادی که با روداو صحبت کرده نزدیک به محل عملیات و دستگیری‌ها بوده؛ او می‌گوید:

«وحشت زده‌ام. وقتی این اتفاق می‌افتاد به صحنه نزدیک بودم و فکر می‌کردم که چگونه می‌توانم به خانه برسم. اکنون که در خانه هستم، دیگر نمی‌خواهم هرگز بیرون بروم.»

امیر عاشور - از سازمان عراق کوییر - در واکنش گفت که این دستگیری‌ها خودسرانه و تهدید واقعی برای جامعه دگرباشان جنسی است. او معتقد است که ماموران امنیتی آسایش قوانین را با دستگیری افراد دگرباش جنسی نقض کرده‌اند:

«آنها قرار است که قانون را حفظ کنند؛ اما در این مورد آنها کسانی هستند که قانون را نقض کرده‌اند و و باید پاسخگو باشند.»

گزارش وضعیت حقوق بشر عراق که در اول آوریل از سوی وزارت خارجه امریکا منتشر شد می‌گوید که در منطقه اقلیم کردستان، افراد دگرباش جنسی با خشونت،‌تبعیض، ارعاب و تهدید مواجه هستند. آنها هم از سوی خانواده و هم از سوی نیروهای پلیس خشونت می‌بینند. در گزارش همچنین آمده که خشونت‌ها به افراد جامعه زنان و مردان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، ترنس، و بیناجنسی در عراق مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.