ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران آمار بيماران مبتلا به ايدز را بيش از ۲۶ هزار نفر اعلام کرد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران آخرين آمار بيماران مبتلا به ايدز را تا پايان سال گذشته خورشيدی ۲۶ هزار و ۱۲۵ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، ۸۹.۸ درصد از اين بيماران مرد و ۱۰.۲ درصد نيز زنان هستند.

بنابر اعلام اداره ايدز وزارت بهداشت ايران تاکنون ۴۴۳۸ نفر مبتلا به ايدز شناسايی شده و ۵۱۸۲ نفر از افراد مبتلا فوت کرده‌اند.

علل ابتلا به ايدز در ايران در بين کل مواردی که از سال ۱۳۶۵ تاکنون در اين کشور به ثبت رسيده‌اند به ترتيب، تزريق با وسائل مشترک در مصرف‌کنندگان مواد مخدر (۶۸.۶ درصد)، رابطه جنسی (۱۲ درصد)، دريافت خون و فرآورده‌های خونی (يک درصد) و انتقال از مادر به کودک (۱.۱ درصد) بوده است. راه انتقال در ۱۷.۳ درصد نيز نامشخص اعلام شده است.

با اينکه وزارت بهداست ايران امار مبتلايان به ايدز در اين کشور را بيش از ۲۶ هزار نفر اعلام کرده امام مقام‌های اين وزارت‌خانه بارها اعلام کرده‌اند که آمار واقعی مبتلايان به ايدز در اين کشور بيشتر از آمار رسمی است.

مرضيه وحيد دستجردی، وزير پيشين بهداشت ايران، مهرماه ۱۳۸۹ آمار مبتلايان به ايدز را در اين کشور بيش از ۸۰ هزار نفر اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.