ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به یک کشتی ایرانی در دریای سرخ حمله شد

کشتی ایران ساویز در دریای سرخ هدف حمله با مین قرار گرفت. تسنیم نوشته که ساویز در دریای سرخ برای پشتیبانی از شناورهای تجاری ایران بوده است. منابع خبری عربی و اسرائیلی نوشته‌اند که ساویز متعلق به سپاه پاسداران و کشتی جمع‌آوری اطلاعات است.

تسنیم شامگاه شش آوریل/۱۷ فرودین نوشت که کشتی ایران ساویز در دریای سرخ دچار «سانحه به دلیل انفجار مین‌های چسبان در بدنه کشتی» شده است. تسنیم در توضیحات در مورد اینکه کشتی در دریای سرخ چه می‌کرده نوشت:

«کشتی ایران ساویز در چند سال گذشته در دریای سرخ به‌منظور پشتیبانی از تکاورهای ایرانی که به مأموریت اسکورت شناورهای تجاری اعزام می‌شوند مستقر بوده است.»

تایمز اسرائیل به نقل از رسانه‌های عربی از جمله العربیه نوشته که حمله از سوی اسرائیل صورت گرفته است. العربیه با استناد به منابع ناشناس مدعی شد کماندوهای اسرائیلی این عملیات را انجام داده‌اند.

نه اسرائیل و نه ایران هنوز در این خصوص توضیحی نداده‌اند.

رویترز از قول یک مقام آمریکایی نوشته است که حمله به ساویز کار آمریکا نبوده است.

تایمز اسرائیل نوشته که ساویز یک کشتی جمع‌آوری اطلاعات است که با سپاه پاسداران ارتباط دارد و چند سالی است که در حوالی یمن و دریای سرخ شناور است.

از خسارت‌های احتمالی حمله به کشتی ساویز هنوز خبری در دست نیست.

مین‌های چسبنده که از طریق آهن‌ربا به بدنه کشتی می‌چسبند از سلاح‌های خرابکاری و حمله به شناورهای دریایی‌اند که در سال‌های اخیر در جنگ‌های دریایی ایران و اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

چند حمله از همین طریق در چند سال گذشته به ایران نسبت داده شده‌اند. از جمله مجموعه‌ای از حمله‌ها به تانکرها در سال ۲۰۱۹ در خلیج‌فارس و دریای عمان.

در روز ۲۶ فوریه یک کشتی باربری اسرائیلی که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد در نزدیکی دریای عمان دچار چهار حفره در بدنه کشتی درنتیجه چهار انفجار شد. در آخرین مورد از این درگیری‌ها، روز پنجم فروردین به یک کشتی اسرائیلی حمله موشکی شد که به ایران نسبت داده شد. ایران این اتهام را رد کرد.

پیش از این، وال استریت ژورنال گزارش داد است که در دو سال و نیم اخیر اسرائیل دست کم به ۱۲ کشتی ایرانی حامل نفت به سوریه حمله کرده است. این حمله‌ها بنا برای جلوگیری از رسیدن منابع مالی به حزب‌الله لبنان و تعمیق نفوذ ایران در سوریه رخ می‌دهند. روزنامه هاآرتص هم پیش‌تر نوشته بود که اسرائیل دست کم ده‌ها حمله به کشتی‌های ایرانی انجام داده است.

جنگ دریایی ایران و اسرائیل تنها در حد حمله به کشتی‌ها نیست. در ماه فوریه اسرائیل متوجه نشت آلودگی‌های نفتی از دریای مدیترانه به سمت ساحل این دریا در خاک اسرائیل شد. وزیر محیط زیست این کشور ایران را متهم آلوده‌سازی عمدی محیط زیست و آب‌های اسرائیل کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.