ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سئول: نفتکش توقیف شده کره جنوبی بندرعباس را ترک کرد

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که ایران بعد از سه ماه نفتکش کره جنوبی را که ظاهراً به سبب آلوده کردن محیط زیست توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شده بود همراه با ناخدا و خدمه آن آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ ساعت شش صبح جمعه ۲۰ فروردین نفتکش توقیف شده کره جنوبی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه آن بندرعباس را ترک کرد. بر همین اساس برای آنکه کشتی آماده حرکت بشود، ناخدا و خدمه زودتر آزاد شده بودند.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که ناخدا و خدمه کشتی سلامت‌اند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران ۱۵ دی ۹۹/ ۴ ژانویه ۲۰۲۱ یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد. دولت کره جنوبی و صاحب کشتی این اتهام را رد کرده بودند.

در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر آنکه سئول و تهران بر سر آزادی هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی به توافق نزدیک شده‌اند.

دو هیأت دیپلماتیک کره جنوبی که ژانویه/ دی گذشته برای آزادسازی نفتکش توقیف شده و خدمه آن و همچنین برای گفت‌‌وگو درباره منابع ارزی مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به تهران سفر کرده بودند، بدون حصول نتیجه تهران را به مقصد سئول ترک کردند. ریاست این هیأت‌ها را چوی جو کانگ، قائم‌مقام وزیر خارجه کره جنوبی به عهده داشت. در این سفر طرفین به توافق رسیدند که آزادسازی نفتکش کره جنوبی و منابع ارزی مسدود شده ایران دو موضوع متفاوت‌اند. قرار شد ایران از محل این منابع مسدود شده ارزی فعلا حق عضویت عقب‌افتاده سازمان ملل را بپردازد و علاوه بر این تجهیزات پزشکی دریافت کند.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت:

«پیشرفت‌هایی  در زمینه پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل حاصل شده و کره جنوبی تجهیزات پزشکی به ارزش ۳۰ میلیون دلار به ایران ارسال کرده است. اگر مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای به خوبی پیش برود، انتظار داریم که تاثیر مثبتی بر روند آزادسازی منابع مالی ایران در کره جنوبی داشته باشد.»

 سه‌شنبه ۱۷ فروردین نمایندگان جمهوری اسلامی و پنج کشور باقی مانده در برجام در وین پایتخت اتریش در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت و درباره چگونگی احیای برجام گفت‌وگو کردند. قرار است دو گروه کارشناسی در زمینه اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها این مذاکرات را ادامه دهند.

سيد عباس عراقچي معاون وزيرخارجه ایران و رئيس هيئت مذاکره‌کننده در وين روز گذشته ضمن اشاره به ملاقات با مديرکل آژانس انرژی اتمي ديدارهای صورت گرفته را سازنده و روبه جلو خواند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.