ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: «ممکن است آن اتفاقی رقم بخورد که نباید شود»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که ۶۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر قرار دارند. احمد توکلی تلویحاً با اشاره به لوایح FATF هشدار داد که اگر حکومت به مردم کمک نکند، ممکن است اتفاقی رقم بخورد. جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دو لایحه باقی مانده FATF به بهانه کرونا برگزار نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که ۶۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر قرار دارند. احمد توکلی تلویحاً با اشاره به لوایح FATF هشدار داد که اگر حکومت به مردم کمک نکند، ممکن است اتفاقی رقم بخورد.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت:

«متأسفانه گرسنگی و فقر در ایران معنادار شده و تعداد کسانی که زیر خط فقر فرضی هستند ۶۰ درصد جمعیت کشور است.»

به گزارش الف، توکلی در ادامه سخنانش افزود:

«مجلس وقتی تصمیم گرفت یارانه بدهد اعلام کرد به ۶۰ میلیون نفر تعلق می‌گیرد که این میزان حدود ۷۲ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، یعنی ما می‌پذیریم ۷۲ درصد مردم ایران مستحق اعانه هستند.»

در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۹۹ میانگین قیمت کالاهای خوراکی و آشامیدنی ۳۹,۱ و کالاهای غیرخوراکی ۳۵,۲ درصد افزایش یافت. در گروه کالاهای غیرخوراکی حمل و نقل با ۶۵,۶ درصد بیشترین رشد قیمت را داشت. نرخ تورم کل نقطه به نقطه در پایان سال گذشته ۱۲,۳ درصد – یعنی ۴۸,۷ درصد -  بزرگ‌تر از تورم سالانه گزارش شده است. میزان افزایش شاخص قیمت کالاهای خوراکی و آشامیدنی که حداقل یک چهارم سبد هزینه خانوار را تشکیل می‌دهد، ۶۷ درصد و کالاهای غیرخوراکی ۴۰,۵ درصد اعلام شده است.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت:

«ما نباید خود را فریب دهیم، در ۴۰ سال گذشته اعتماد مردم به حکومت ما هیچ‌گاه از این میزان فعلی پایین‌تر نبوده‌.»

توکلی در ادامه هشدار داد که اگر بهبودی حاصل نشود ممکن است اتفاقی رقم بخورد:

«پیش‌فرض ما این است که آیا پیوستن به FATF در بهبود اوضاع تأثیرگذار است یا خیر، به‌نظر می‌رسد وضعیت مردم آن‌قدر خراب است که حکومت ملزم است حتی احکام اولیه و اصول اساسی را زیرپا بگذارد و به مردم کمک کند. این پیش‌فرض من است؛ چرا که اگر حکومت این کار را نکند ممکن است آن اتفاقی رقم بخورد که نباید شود.»

شاخص جینی یا ضریب جینی یک شاخص اقتصادی برای محاسبه توزیع ثروت در میان مردم است. شاخص جینی معمولاً به صورت عددی اعشاری یا درصد بیان می‌شود. صفر نشان‌دهنده برابری کامل است. هر چه شاخص بالاتر رود یعنی نابرابری بیشتر شده است. در سال ۱۳۵۴ ضریب جینی در ایران به رقم بی‌سابقه ۰,۵ واحد (یا ۵۰٪) رسیده بود که انقلاب اتفاق افتاد.  شاخص ضریب جینی در ایران ۴۰۹۳, ۰ واحد است.

آخرین بررسی‌های اتاق بازرگانی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، امتیاز شاخص آزادی اقتصادی ایران حدود ۴۷ بوده و به این ترتیب در سال جاری میلادی، ایران با افت دو درجه‌ای، در میان کشورهای جهان در رتبه ۱۶۸ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ن

    لعنت بر حکومت