ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان جهانی بهداشت: رشد تصاعدی میزان ابتلا به کرونا در جهان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه‌گیری ویروس کرونا در جهان در هفت هفته گذشته به شکل تصاعدی افزایش یافته. بر اساس آمارها میزان ابتلای قطعی به کووید- ۱۹ در هفته‌های گذشته ۹ درصد و تعداد جانباختگان کرونا در سراسر جهان ۵ درصد رشد کرده است.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری در ژنو اعلام کرد، «سردرگمی در تصمیم‌گیری‌ دولت‌ها، خودمحورپنداری و عدم قطعیت» در اجرای اقداماتی برای حفظ سلامت مردم از سوی دولت‌ها از مهم‌ترین عوامل رشد تصاعدی همه‌گیری ویروس کرونا در جهان‌ است.

آدهانوم گفت ممکن است ماه‌ها به درازا بکشد تا بتوان همه‌گیری را کنترل کرد و این امر هم فقط با «اقدامات فشرده» میسر است:

«ما هم می‌خواهیم که محدودیت‌های اجتماعی از میان برداشته شود و اقتصاد رونق پیدا کند و سفرها مجددا میسر شود.»

آدهانوم اعلام کرد با وجود آنکه ۷۰۰ میلیون نفر واکسینه شده‌اند، در هفتمین هفته متوالی تعداد ابتلا به کووید- ۱۹ افزایش یافته است. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت:

«در حال حاضر ظرفیت‌ بخش‌های مراقبت ویژه در بسیاری از کشورهای جهان تکمیل شده و انسان‌ها جان خود را از دست می‌دهند بدون آنکه بتوان به آن‌ها کمکی کرد.»

آدهانوم در ادامه افزود:

«همه‌گیری ویروس کرونا از بین نرفته و با این‌حال دلایل زیادی برای خوش‌بینی وجود دارد. کاهش ابتلا و مرگ و میرها در دو ماه اول سال ثابت کرد که می‌توان با ویروس و نسخه‌های جهش یافته‌اش مقابله کرد.»

هند هم‌اکنون با دومین موج همه‌گیری کرونا مقابله می‌کند. دراین کشور با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت فقط ۱۰۵ میلیون دوز واکسن توزیع شده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه این نشست خبری یادآوری کرد که در بسیاری از کشورها رستوران‌ها و کلاب‌های شبانه همچنان دایرند و فقط بخش اندکی از جمعیت کشورهای درگیر به پروتکل‌های بهداشتی توجه می‌کنند.

همزمان با اظهارات آدهانوم، مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌اند که قرار است ظرفیت تولید واکسن در جهان افزایش یابد.

هند و برزیل از نظر تعداد مبتلایان به کووید- ۱۹ از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته‌اند. هند هم‌اکنون با دومین موج همه‌گیری کرونا مقابله می‌کند. در این کشور با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت فقط ۱۰۵ میلیون دوز واکسن توزیع شده است.

ماریا فن کرکهوف، کارشناس سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید کرد که تعداد مبتلایان به  کووید- ۱۹ در جهان به شکل تصاعدی در حال افزایش است. کرکهوف گفت:

«۱۶ ماه قبل که ما اقدامات لازم (برای کنترل همه‌گیری) را اعلام کردیم نمی‌خواستیم در چنین موقعیتی قرار بگیریم.»

کرکهوف در ادامه افزود:

ما هم‌اکنون دریک نقطه بحرانی از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان قرار داریم.»

همه‌گیری ویروس کرونا در جهان از دسامبر ۲۰۱۹ از چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون دست‌کم دو میلیون و ۹۳۷ هزار و ۳۵۵ نفر در اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳۵ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۶۵۰ ابتلای قطعی به این بیماری نیز به ثبت رسیده است.  

کرونا در جهان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.