ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی امارات حمله شد

در پی حمله مجدد به تأسیسات هسته‌ای نطنز و مسئول خواندن اسرائیل از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی، و یک هفته پس از حمله به کشتی باری ایرانی در دریای سرخ، یک کشتی متعلق به شرکت پی‌سی‌سی اسرائیل نیز در نزدیکی فجیره مورد حمله قرار گرفت. مقام‌های اسرائیلی ایران را پشت این حمله می‌دانند.

شبکه المیادین، نزدیک به حزب‌الله لبنان از حمله به یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی امارات متحده عربی خبر داد. منابع آگاه به این شبکه خبری گفته‌اند نام این کشتی «هایبیرن» و متعلق به شرکت پی‌سی‌سی اسرائیل است.

این کشتی در نزدیکی شهر فجیره امارات متحده عربی هدف قرار گرفته است.

منابع آگاه گفته‌اند این کشتی هیچ شهروند اسرائیلی در عرشه نداشت و با پرچم اسرائیل نیز حرکت نمی‌کرد.

مقامات امنیتی اسرائیل نسبت به گزارش‌های اخیر مبنی بر انتصاب برخی حملات علیه ایران به اسرائیل ابراز نگرانی کرده‌اند. یک کشتی ایرانی متعلق به سپاه پاسداران سه‌شنبه ۱۷ فروردین / ۶ آوریل در دریای سرخ و سواحل اریتره مورد حمله قرار گرفت. نیویورک تایمز نوشت این کشتی ظاهراً در اثر انفجار یک مین اسرائیلی آسیب دیده است. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه آسیب این کشتی را جزئی توصیف کرد

شنبه ۲۱ فروردین رسانه‌های داخلی از وقوع سانحه تازه‌ای در تأسیسات هسته‌ای نطنز خبر دادند. دو مقام اطلاعاتی که نام آن‌ها افشا نشده شامگاه یکشنبه به نیویورک تایمز اطلاع دادند که این حمله را اسرائیل در طی یک عملیات سری انجام داد. در این عملیات سیستم برق که برق سانتریفیوژهای زیرزمینی را تأمین می‌کرد منفجر و به‌طور کامل تخریب شد.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران حادثه نطنز را نشان‌دهنده «شکست مخالفان پیشرفت‎های هسته‎ای و مذاکرات» دانست و گفت هدف عاملان این حادثه، «جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه است».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه اسرائیل را مسئول انفجار در این تأسیسات دانست و در مجلس شورای اسلامی گفت: «صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند ولی ما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.