ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پهپادی به مقر نیروهای آمریکایی در اربیل

دولت خودمختار اقلیم کردستان اعلام کرد که یک پهپاد حامل ماده منفجره تی‌ان‌تی (TNT) به مقر نیروهای آمریکایی در اربیل حمله کرده است. رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی می‌گویند حمله به یک پایگاه موساد بوده است.

مقام‌های اقلیم کردستان می‌گویند که به مقر نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه اربیل حمله پهبادی شده است. کسی در این حمله پهپادی آسیب‌ندیده و مسئولیت حمله را هم کسی به عهده نگرفته است.

به گزارش رویترز، شامگاه چهارشنبه ۱۴ آوریل/ ۲۶ فروردین یک هواپیمای بدون سرنشین حاوی ماده منفجره به فرودگاه اربیل در کردستان عراق حمله کرد. در نتیجه این حمله ساختمانی در مقر استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل آسیب دید.

وزارت امور داخلی دولت خودمختار اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله تروریستی بوده و در آن از یک پهپاد حامل ماده منفجره تی‌ان‌تی (TNT) به عنوان وسیله حمله استفاده شده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که هدف پهپاد مقر نیروهای آمریکایی ائتلاف ضد گروه دولت اسلامی (داعش) مستقر در اربیل بوده:

«یک پهپاد مجهز به تی‌ان‌تی، پایگاه نیروهای ائتلاف در فرودگاه اربیل را هدف قرار داد.»

به گفته وزارت امور داخلی اقلیم کردستان، این حمله تلفات جانی در بر نداشته و تنها ساختمان مقر نیروهای آمریکایی آسیب دیده است.

این اولین بار نیست که به مقر نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه شهر اربیل و مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق حمله می‌شود اما اولین بار است که در حمله از پهپاد استفاده می‌شود.

آمریکا در حمله‌های گذشته شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول اعلام کرد.

هوشیار زیباری، نخست‌وزیر سابق عراق هم در توییتی این حمله را به «همان شبه‌نظامیانی که دو ماه پیش فرودگاه را هدف قرار دادند» نسبت داد.

دو ماه پیش، گروه سرایا اولیاء الدم -که یک گروه شبه‌نظامی شیعه نزدیک به ایران است- اعلام کرده بود که به فرودگاه اربیل حمله کرده است.

نیروهای آمریکایی در شهر اربیل در پایگاه الحریر و در نزدیکی فرودگاه این شهر حضور دارند.

در ماه فوریه، گروه سرایا اولیاء الدم به طور رسمی اعلام کرد که برای بیرون راندن «اشغالگران آمریکایی» به مقر آنها در اربیل حمله کرده است. این گروه حمله پهپادی شب ۱۴ آوریل را هم در شبکه‌های خود ستود اما صریحاً مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت.

رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران مانند تسنیم و مشرق نیوز در ایران چند ساعت پس از حمله پهپادی به اربیل نوشتند که این حمله را سرایا اولیاء الدم انجام داده و هدف حمله پایگاه اطلاعاتی موساد در اربیل بوده است. مقام‌های اقلیم هیچکدام در مورد اینکه هدف حمله مرتبط به اسرائیل بوده، صحبتی نکرده بودند.

تسنیم در این رابطه نوشت:

«گروه تازه‌تأسیس موسوم به "سرایا اولیاء الدم" در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله سه‌شنبه شب به پایگاه اطلاعاتی و مرکز عملیات ویژه در اربیل واقع در شمال عراق را انجام داده است.»

تسنیم همچنین از قول سرایا اولیاء الدم نوشته است که این حمله تلفاتی نداشته است.

حمله ماه فوریه سرایا اولیاء الدم منجر به کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی شد که با ارتش ایالات متحده کار می‌کرد.

ایالات متحده حملات موشکی ماه فوریه به مقرهای خود در عراق را با حمله هوایی به مقرهای شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در نزدیکی مرز عراق و سوریه پاسخ داد. پنتاگون اعلام کرد که هدف این حملات تأسیسات متعلق به گروه‌های کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا بوده است.

ساعتی قبل از حمله شب چهارشنبه در اربیل، مقامات امنیتی عراق و ترکیه گفتند که حداقل دو موشک به پایگاهی که میزبان نیروهای ترک در غرب اربیل است، اصابت کرد و در نتیجه آن یک سرباز ترکیه کشته شد.

ترکیه به عنوان بخشی از نیروهای ناتو و همچنین برای مقابله با نیروهای کرد استقلال‌طلب، در عراق نیرو دارد. نیروهای شبه‌نظامی نزدیک به ایران هم خواستار خروج نیروهای آمریکایی و هم خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    خوب نتیجه ایران شکاف امنیتی ندارد این که میگویند نظامیانش ریزش کردن دروغ محض وابستگان به اصلاح طلبان است مثل جوانمردی از کوموله یا همایونی و... اگر درز داشت بالای چند هزار نفر را آبان سلاخی نمیکردن نظامیان ایران ضعف دفاعی دارد و اینکه ناسا میگوید اثری از انفجار نیست باید همینطور باشد و هیچ متهمی هم نیست جنگ تفاوت دارد و در کامنت قبلی توضیح دادم منتظر بعدی باشد ج.ا شدت بعدی بسیار بیشتر خواهد بود که تاسیسات ج.ا را نابود خواهد کرد

  • پورشاسب

    خوب این حرکات نمایشی جمهوری اسلامی بی فایده هست میگویند تیک تاک کاربران را مجبور میکند تا به منطقه نظامی نزدیک شوند البته حرف صد من یک غاز هست اما اپلیکشنی بود جالب روی موبایلی ناشناس و مداوم فرد را مجبور میکرد از کنار پادگان های نظامی مرکز ایران عبور کند و جالب اینکه فردای انفجار نظنز خوب خودشان نابود کرد بهش شک بوده و هست اما یکنفر با اینکه میدانست دوست داشت اون آپ همیشه نصب باشد خلاصه جمهوری شیعه تجهیزاتت از بین رفت نه به برنامه ویرانگر هسته ای این یکصد میلیارد دلار جواب ضررهایی که به من خبر بزودی حمله بدتری در راه است