ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در هند: رکورد مرگ‌ومیر باز هم شکسته شد

با مرگ بیش از دو هزار نفر از مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در هند، یکی از بالاترین تلفات روزانه ویروس کووید-۱۹ در جهان ثبت شد. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفته است مردم این کشور یک بار دیگر با «نبردی بزرگ» روبه‌رو هستند.

وزارت بهداشت هند چهارشنبه یکم اردیبهشت / ۲۱ آوریل اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۲۳ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و ۲۹۵ هزار نفر دیگر به شمار مبتلایان به این ویروس افزوده شد.

این آمار یکی از بالاترین تلفات روزانه از زمان همه‌گیری بیماری کرونا در جهان است.

بدین ترتیب شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ در هند به ۱۸۲ هزار و ۵۵۳ نفر و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز در مجموع به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید.

عصر روز گذشته، سه‌شنبه ۳۱ فروردین / ۲۰ آوریل، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در یک سخنرانی از هموطنان خود خواست که به کووید-۱۹ بیش از این توجه کنند تا از محدودیت‌های جدید در این کشورِ گرفتارشده در  موج دوم کرونا کاسته شود.

نارندرا مودی در این نخستین سخنان تلویزیونی خود از زمان گسترش انفجاری آلودگی‌ به کووید-۱۹، با بیان این‌که هند «یک بار دیگر در برابر نبردی بزرگ» قرار دارد، افزود: «وضعیت چند هفته پیش تحت کنترل بود اما موج دوم مانند توفان از سر رسید.»

به‌گفته نخست‌وزیر هند «تقاضای اکسیژن در کشور افزایش یافته است». او در این‌باره گفت: «ما با سرعت و حساسیت کار می‌کنیم تا اکسیژن را به همه کسانی که به آن نیاز دارند برسانیم. دولت، ایالت‌ها و شرکت‌های خصوصی همه با هم همکاری می‌کنند.»

هند با وجود شهرهای شلوغ خود و سیستم بهداشتی فرسوده، تاکنون موفق شده است از این بیماری همه‌گیر که منجر به کشته شدن بیش از سه میلیون نفر در سراسر جهان شده است، نسبتاً سالم خارج شود. نارندرا مودی با این انتقاد روبه‌روست که دولت او هنگامی که شمار مبتلایان در ماه فوریه به پایین‌ترین سطح خود در چند ماه گذشته رسید، محدودیت‌های کرونایی را کم کرد و به مراسم مذهبی و میتینگ‌های سیاسی اجازه برگزاری داد. در هفته‌های گذشته با حضور میلیون‌ها نفر در مراسم مذهبی هندو (Kumbh Mela)، تجمعات سیاسی، عروسی‌های مجلل و رویدادهای ورزشی ابتلا به کووید-۱۹ اوج گرفت.

به گفته مطبوعات هند، تولید واکسن علیه ویروس کرونا به کندی پیش می‌رود و حتی در برخی از کارخانه‌ها به حالت تعلیق درآمده و فراخوان‌های مناقصه برای کارخانه‌های تولید اکسیژن با تأخیر صورت می‌گیرد.

در حال حاضر بستگانِ نگرانِ بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف در بازار سیاه دارو و اکسیژن می‌شوند و شبکه‌های اجتماعی مملو از فریادهای ناامیدانه برای دریافت کمک است.

آرویند کجریوال، وزیر ارشد دهلی، که روز گذشته پس از مثبت شدن تست کرونای همسرش، خود را قرنطینه کرد در توئیتر نوشت در برخی از بیمارستان‌های این شهر بزرگ «تنها برای چند ساعت اکسیژن باقی مانده است».

در مواجهه با وضعیت هند، آمریکا به شهروندان خود، حتی کسانی که واکسن زده‌اند، توصیه کرده که از سفر به هند خودداری کنند. بریتانیا هند را به «لیست قرمز» خود افزوده است و هنگ کنگ و نیوزیلند نیز پروازها به هند را ممنوع کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.