ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به یک نفتکش در ساحل سوریه ابتدا تایید و سپس از سوی منابع ایرانی تکذیب شد

منابع خبری نزدیک به حکومت ایران ابتدا حریق ناشی از حمله نظامی به یک نفتکش ایرانی در ساحل سوریه را تایید کردند و گفتند که مظنون به این هستند حمله از جانب اسرائیل بوده است. اما بعد تسنیم این خبر را تکذیب کرد و نوشت کشتی ایرانی نبوده و مورد حمله هم قرار نگرفته است.

آتش‌نشانان کشور سوریه در حالی آتش‌سوزی در یک نفتکش در ساحل این کشور را خاموش کردند که خبرهای مختلف در مورد علت حریق و همچنین مبدأ نفتکش منتشر شده است. ابتدا منابعی نزدیک به حکومت ایران اعلام کردند که نفتکش ایرانی بوده و مورد حمله قرار گرفته و بعد خبرگزاری تسنیم هر دو گزاره را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز ۲۴ آوریل/چهار اردیبهشت، وزارت نفت سوریه اعلام کرد که آتش‌نشانان این کشور، حریق در یک نفتکش را خاموش کرده‌اند. آنها گفتند علت حریق حمله از طریق استفاده از پهبادی بوده که از مسیر آب‌های لبنان وارد مرز هوایی سوریه شده است.

خبرگزاری حکومتی سوریه (سانا) هم گفت که حمله در ساحل ٰبانیاس در سوریه و در نزدیکی پالایشگاه بانیاس صورت گرفته است.

تلویزیون عربی العالم که نزدیک به حکومت ایران است پس از منابع سوری اعلام کرد که کشتی یکی از سه نفتکش ایرانی است که اخیراً با تجهیزات وارد ترمینال نفتی سوریه شده‌اند. تلویزیون المیادین هم گفت که مظنون است این نفتکش مورد اصابت یک پهپاد اسرائیلی قرار گرفته است.

اما پس از گزارش العالم، خبرگزاری فارسی‌زبان تسنیم که نزدیک به حکومت ایران است از قول یک مقام نظامی سوری که نام او را نیاورد موضوع حمله به نفتکش را تکذیب کرد و همچنین گفت این نفتکش متعلق به ایران نبوده است.

در خبر تسنیم آمده که حریق به دلیل «بی احتیاطی و عدم اقدامات ایمنی در حین عملیات جوشکاری ... و انجام عملیات تخلیه صورت پذیرفته است.»

تسنیم نوشته است که سه نفر از کارگرانی که روی عرشه کشتی مشغول جوشکاری بوده‌اند در اثر این سانحه دچار سوختگی شدند و یک نفرشان به دلیل شدت سوختگی جان باخته است.

تسنیم همچنین نوشت که نام نفتکش wisdom است و پرچم آن متعلق به پاناماست. اما مشخص نیست که آیا مبدأ کشتی ایران بوده یا نه. ایران معمولا با کشتی‌هایی که متعلق به کشورهای دیگر هستند و یا پرچم کشورهای دیگر را حمل می‌کنند به سوریه نفت و کالا می‌فرستد.

شهر ساحلی بانیاس سوریه یک پالایشگاه دارد که رویترز نوشته بخش قابل توجهی از تقاضای این کشور برای گازوئیل، بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی را تامین می‌کند. به دلیل جنگ سوریه این کشور در سال‌های اخیر بیشتر به محموله‌های نفتی ایران وابسته شده است.

بندر نفتی بانیاس پیش‌تر مورد حمله اسرائیل قرار گرفته است. اما ارتش اسرائیل اظهارنظری در رابطه با حریق۲۴ آوریل در نتفکش پاناما در بندر بانیاس نکرده است.

در ماه‌های اخیر، اسرائیل حملات خود را به اهداف ایرانی از جمله مراکز مشکوک به تولید سلاح در خاک سوریه گسترش داده است. در آخرین درگیری‌ها بین سوریه و اسراییل، در شامگاه ۲۲ آوریل/ دوم اردیبهشت یک موشک زمین به هوا از خاک سوریه به منطقه گیب در جنوب اسرائیل و به نزدیکی یک نیروگاه هسته‌ای این کشور شلیک شده و اسرائیل حمله را با شلیک به پدافند هوایی سوریه پاسخ گفت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.