ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند بیانیه به مناسبت روز جهانی کارگر

مجموعه‌ای از بیانیه‌های منتشر شده در تریبون زمانه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر. با تاکید بر دستمزد و شرایط کار عادلانه، حق اعتصاب و خواست ایجاد تشکل‌های آزاد و مستقل کارگری.

کارگران غیر رسمی نفت: در استقبال از “اول ماه مه” روز جهانی کارگر

همانطور که قبلا نیز اعلام کرده ایم ما کارگران غیر رسمی نفت پیگیر همان مطالباتی هستیم که در مرداد ۹۹ به خاطر آنها دست به اعتصاب زدیم. در آن مقطع وعده و وعید بسیاری داده شد. اما هیچکدام عملی نشد که هیچ بلکه وضع بدتر از بد شده است. بیکارسازیها بیشتر، هزینه ها گزاف تر و زبان پیمانکاران دراز تر شده است. از همین رو از مرداد ماه تا کنون اعتراضات بسیاری داشته ایم ولی دیگر ادامه این وضعیت ممکن نیست و هم اکنون راهی جز اعتصاب دوباره و اعتراض مقابل ما نمانده است.
* متن کامل بیانیه

---

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه: در آستانه یازده اردیبهشت، روز کارگران هستیم!

در روز کارگر، کارگران در همبستگی و همراهی با هم، قدرت طبقاتی خود و آلترناتیو خود برای جامعه ای بدونه ستم و استثمار ، تبعیض و نابرابری، از میان بردن فقر و تنگدستی را یکصدا فریاد میزنیم.

طبقه کارگر، یک طبقه جهانی است و ما کارگران دارای منافع مشترک هستیم و مرزی را نمیشناسیم.

---

اطلاعیه پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد در حمایت از فراخوان اول ماه: زیر خط فقر هیج تامین اجتماعی نیست!

شرایط کار و معیشت کارگران ایران در سال ۱۳۹۹ شمسی نسبت به سالهای گذشته باز هم وخیم تر شد. دستمزده های معوقه طولانی مدت یعنی بدهی کافرمایان به کارگران اکنون به یک امر طبیعی نه فقط در بخش خصوصی بلکه در مراکز کار دولتی نیز تبدیل شده است. بنا به اظهار نظرهای رسمی و دولتی ۵۹ درصد کارگران ایران شامل قراردادهای موقت بوده و امنیت شغلی در ایران امروز معنایی ندارد. نتیجه خصوصی سازی های سالهای اخیر گسترش دستمزدهای معوقه، افزایش بیکاری و تعطیلی بیشتر مراکز تولیدی بوده است. 

---

بیانیه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد به مناسبت روز جهانی کارگر

هر روز خبرهای تلخی از بیماری شهروندان، بیکاری جوانان، سرکوب معترضان، خودکشی نوجوانان و… می‌شنویم و از دیدن فقر، استثمار، گرانی، کودکان کار و زباله‌گرد و بازمانده از تحصیل، حاشیه‌نشینان و معتادان و گدایان، نزاع‌های مذهبی و قومی و از دیدن این همه رنجی که به مردم تحمیل شده به درد می آییم. تجربه و مشاهدهء این موقعیت ما را به این نتیجه می‌رساند که عامل اصلی و هدایت کنندهء وضع موجود چیزی نیست جز سیستم حاکم که غرق در ظلم و فساد و جنایت گشته و جامعه را به ورطه نابودی کشانده است.

---

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران: اول ماه مه، روز جهانی کارگر را به کارگران ایران شادباش می‌گوییم!

فقر، بیکاری و گرسنگی روز افزون، سرکوب اعتصاب ها و اعتراض های کارگران و دیگر زحمتکشان، همچون معلمان، پرستاران، بازنشستگان و بیکاران، کولبران، سوخت بران، زندان، شکنجه و اعدام، حاصل عمل‌کرد بیش از چهار دهه حکومت جنایت کاران اسلامی است. آنان با وعده های دروغین خدمت به “مستضعفان”، بر شانه های کارگران و زحمتکشان ایران سوار شده اند.

---

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی:  روز جهانی کارگر را گرامی بداریم!

در حالی به استقبال روز جهانی کارگر میرویم که جامعه پس از بیش از یکسال بدنبال فریبکاری، دروغگوئی و شانه بالا انداختن رژیم اسلامی، با فاجعه عظیم و هولناکی روبروست. ویروس کرونا جامعه ایران را مانند کشورهای زیادی از دنیا به تعطیلی کشانده است. اما در ایران تفاوت با سراسر دنیا بر سر فریب و عدم مسئولیت در قبال جان میلیونها انسان و نان سفره بخش وسیعی از مردم است. قشری که نود و نه درصد جامعه را تشکیل میدهد.

---

بیانیه کارگران غیررسمی نفت در گرامیداشت روز جهانی کارگر

ما کارگران غیر رسمی نفت روز جهانی کارگر را به همگان شادباش میگوییم. ما قبلا اعلام کرده بودیم که بدلیل عدم اجرایی شدن وعده های داده شده، راهی جز اعتراض گسترده در مقابل ما قرار ندارد.
روز جهانی کارگر یک روز اعتراض سراسری است و بهترین فرصت است که با صدایی بلند تر و همصدا با هم طبقه ای هایمان خواستهایمان را اعلام کنیم.

---

بیانیه مشترک ۱۵ تشکل مستقل به مناسبت روز جهانی کارگر

در شرایط موجود، ایجاد یک شورای همکاری میان بخش‌های مختلف کارگران، کارمندان و مزدبگیران ، معلمان، بازنشستگان، زنان، دانشجویان و بیکاران، بیش از پیش ضرورت دارد.
این امر نه وظیفه‌ای در میان وظائف دیگر، بلکه حلقه اصلی کار سازمان‌دهی در جامعه و در بین کارگران و زحمتکشان است. بدون هماهنگی و رفتن به سوی ایجادِ نهادهای همکاری و سراسری برای هدایت مشترک جنبش‌های مطالباتی، قدرت این حرکات شجاعانه و پیگیر اعتراضی – مطالباتی به هدر می‌رود و راه برای سرکوب آن‌ها هموارتر می‌شود. تلاش برای همگرائی میان مبارزات پراکنده و گسترشِ همبستگی این مبارزات در سال پیش رو، ضرورتی فوری و حیاتی خواهد بود.

---

بیانیه مشترک ٢۶ نهاد چپ و دموکراتیک بمناسبت اول ماه مه

سال جاری، در کشوری که در بحران چند بعدی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ، محیط زیستی به سر می برد و در میان بالائی ها بحران به اوج خود رسیده، سال تشدید مبارزه در همه عرصه های اجتماعی است، بکوشیم تا با جلب حمایت هرچه بیشتر نهادها و سازمان های کارگری، مترقی و چپ درکشورهای مختلف جهان پشتیبانی از مبارزات و مطالبات کارگران، زنان و مردان زحمتکش ایران را گسترده تر سازیم.

---

زنان آرزم: به مناسبت اول ماه مه (روز کارگر) – از روز جهانی زن تا روز معلم

 این سه روز (روز جهانی زن، روز کارگر و روز معلم) که نماد مبارزه‌ی بی امان ِ ستم دیدگان و بی‌چیزشدگان برای زندگی بهتر است، به ما یادآوری می‌کند که اگر همچنان استوار بایستیم، بی‌هراس از سرکوب و بگیر و ببند، سِیلی خواهیم شد که نه فقط قدرت جابه‌جا کردن وزیر و وکیل را خواهیم داشت که بنیان هر چه ظلم است درهم خواهیم پیچید.

---

بیانیه کانون نویسندگان ایران به مناسبت روز جهانی کارگر‎

کانون نویسندگان ایران خواهان به رسمیت شناختن عملی و رسمی حق آزادی بیان و اعتصاب برای همه‌ی گروه‌های اجتماعی و همچنین آزادی بی­ درنگ و بی­ قید و شرط تمام زندانیان سیاسی از جمله کارگران و فعالان کارگری زندانی است، و ضمن تأکید بر این خواسته ­ها، روز اول ماه مه را به کارگران ایران شادباش می‌گوید.

---

شش رنگ: کارگران ال‌جی‌بی‌تی را ببینید، آنها هم‌طبقه‌ای شما هستند

در طول یک سال گذشته، با توجه به شیوع بیماری کوید ۱۹ در سراسر جهان، بسیاری از کارگران با مشکلات شغلی و معیشتی بیشتری نسبت به سال­­های گذشته مواجه شدند. کارگران در جمهوری اسلامی، با توجه به شرایط بحرانی کشور در حوزه­­های مختلف از جمله بحران اقتصادی فزاینده، ممنوعیت تشکل و نبود آزادی بیان و همچنین سرکوب اعتراضاتشان، عملا به شدت تحت فشار هستند. در چنین شرایطی نگرانی ما برای کارگران متعلق به جامعه ال­­جی­­بی­­تی و فشارهای روانی که به دلیل قوانین جرم‌انگارانه و تابوهای فرهنگی موجود تحمل می کنند، افزایش می‌یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.