ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکسیناسیون ۸۰ ساله‌ها رو به پایان است؛ روند نزولی کرونا در ۱۵ استان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که در روزهای آینده واکسیناسیون نخستین گروه سنی به پایان می‌رسد و پس از آن ۷۵ سال‌ها و ۷۰ ساله‌ها در نوبت تزریق واکسن قرار می‌گیرند.

کندی روند تزریق واکسن کرونا در ایران، انتقادهای عمومی را برانگیخته است و وزارت بهداشت در پاسخ به انتقادها گفته که تلاش خود را برای واردات بیشتر واکسن و تزریق گسترده‌تر به کار خواهد بست.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در کنفرانس خبری پس از پایان جلسه هفتگی این ستاد گفته است:

«فاز یک واکسیناسیون کرونا در کشور برای نیروهای بهداشتی و درمانی تمام شد و فاز دوم برای افراد بالای ۸۰ ساله شروع شده است. امیدواریم تا پایان این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را تمام کنیم از هفته آینده نیز ۷۵ تا ۸۰ساله‌ها و بعد از آن ۶۵ تا ۷۵ ساله را شروع خواهیم کرد.»

او از آغاز به کار یک وبسایت برای نوبت‌دهی تزریق واکسن در آینده نزدیک هم خبر داد.

تاکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است. واکسن‌های آسترازنکا، کوواکسین هند، اسپوتنیک وی روسیه و سینو فارم چین، از جمله واکسن‌هایی هستند که به ایرانیان تزریق شده است.

مقام‌های وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرده‌اند که در خرداد‌ماه و با تولید نخستین محموله واکسن تولید داخل، روند واکسیناسیون اوج بگیرد. این در حالی است که با آغاز موج چهارم کرونا در هفته‌های گذشته، امکانات درمانی در ایران تکافوی بیماران جدید را ندارد.

علیرضا رئیسی در سخنان امروزش، سهم سویه‌های جدید در گسترش کرونا در کشور را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت:

«نوع غالب ویروس کرونا در ایران ویروس جهش‌یافته انگلیسی است که در کشور تاخت و تاز می کند. حدود ۸۰ درصد ویروس کرونا در ایران از این نوع است.»

او همچنین از تدابیر ویژه وزارت بهداشت برای کنترل دو سویه جهش‌یافته هندی و آفریقای جنوبی خبر داد و گفت که در استان‌های جنوبی کشور برای مقابله با این دو سویه، آماده‌باش اعلام شده است.

۲۵ استان با ثبات، ۱۵ استان نزولی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت کنونی استان‌ها و پراکندگی ابتلا به کرونا گفت:

«در ۲۵ استان کشور وضعیت به ثبات رسیده است گرچه هنوز میزان بیماری کم نیست اما روند افزایش یابنده متوقف شده است. در ۱۵ استان روند نزولی کرونا شروع شده است. در ۱۰ استان تقریبا به اوج بیماری رسیده ایم و انتظار داریم این هفته و هفته آِینده از ورودی بیمارستان ها کاسته شود و این استان ها روند نزولی را طی کنند.»

در شش استان خراسان جنوبی، تهران، البرز، قزوین، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، روند بیماری همچنان صعودی است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۲ نفر دیگر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. بیش از ۱۷ هزار بیمار جدید نیز در همین دوره زمانی تشخیص داده شده‌اند. به این ترتیب و بر اساس آمار رسمی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، شمار ایرانی‌هایی که از ابتدای شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.