ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان اپوزیسیون برای مهار کرونا در هند: شمار مبتلایان از ۲۰ میلیون نفر گذشت

با گذشتن شمار مبتلایان به کرونا در هند از ۲۰ میلیون نفر، راهول گاندی از رهبران مخالفان دولت نارندرا مودی خواستار اعمال محدودیت‌های کامل برای مقابله با این ویروس شد. براساس آمار رسمی تنها در یک شبانه روز ۳۵۷ هزار و ۲۲۹ نفر مبتلا به کوویدـ۱۹ در هند ثبت شد.

به‌گزارش رویترز، هند با ۲۰ میلیون و ۲۸۳ هزار نفر مبتلا به کوویدـ۱۹ دومین کشور در جهان پس از ایالات متحده آمریکا است که از این مرز عبور می‌کند. در مدت بیش از ۴ ماه  ۱۰ میلیون نفر بر شمار مبتلایان به کرونا در هند افزوده شده است در حالی‌که این کشور ۱۰ ماه پیش، حدود ۱۰ میلیون مبتلا داشت.

براساس داده‌های وزارت بهداشت هند در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۴۴۹ نفر دیگر براثر کوویدـ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع شمار جان‌باختگان به  ۲۲۲ هزار و ۴۰۸ نفر رسید است.

کارشناسان پزشکی تخمین می‌زنند که آمار واقعی ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از آمار رسمی است.

راهول گاندی، عضو رهبری حزب کنگره هند در توئیتر نوشت:

«تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال حاضر محدودیت‌های کامل است. بی‌عملی دولت عامل مرگ بسیاری از افراد بی‌گناه است.»

دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند از تأثیرات منفی اقتصادی ناشی از محدودیت‌های کرونایی بیم دارد و تمایلی به تصمیم‌گیری در این‌باره نشتان نمی‌دهد. با این حال چندین ایالت محدودیت‌های مختلفی را به‌اجرا گذاشته‌اند.

شیوع کرونا در هند نظام بهداشتی این کشور را تحت فشار قرار داده است تا جایی که بیمارستان‌ها به دلیل کمبود اکسیژن و تخت دیگر بیماران جدید را نمی‌پذیرند و کادر پزشکی در معرض فرسودگی کامل است. پارک‌ها و پارکینگ‌ها نیز به مکان‌هایی برای سوزاندن اجساد تبدیل شده‌اند.

کمک‌های بین‌المللی به هند با ورود ۵۴۵ اکسیژن کنسانتره از آمریکا در روز سه‌شنبه همچنان ادامه دارد.

نارندرا مودی به دلیل اجازه دادن به میلیون‌ها نفر برای حضور در مراسم مذهبی و تجمعات سیاسی در مارس و آوریل که گاهی بدون ماسک انجام می‌شد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

تایمز هند در سرمقاله خود نوشت:

«آن‌چه در هفته‌های گذشته نشان داد این است که مرکز و ایالت‌ها متأسفانه برای موج دوم آماده نشده‌اند.»

تیمی از دانشمندان به دولت گفته است که شمار مبتلایان در هند می‌تواند تا روز چهارشنبه به اوج خود برسد.

با وجود این‌که هند از تولیدکنندگان عمده واکسن کوویدـ۱۹ در جهان است، فقط ۹,۵ درصد از ۱,۳۵ میلیارد جمعیت آن دست‌کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.