ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اداره آگاهی چگونگی مرگ «دبیر اول سفارت سوییس» در تهران را بررسی می‌کند

رسانه‌های ایران ابتدا گزارش دادند که یکی از کارکنان مرد سفارت سوییس از برجی در منطقه کامرانیه تهران سقوط کرده و جان خود را از دست داده. بعد معلوم شد که فرد جان‌باخته زن و دبیر اول سفارت سوئیس بوده است. نیروی انتظامی گفته که اداره آگاهی در حال رسیدگی به این ماجراست.

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت رسانه‌های ایران به‌نقل از مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نوشتند مردی ۵۲ ساله از برجی ۲۰ طبقه‌ای در منطقه کامرانیه تهران سقوط کرد و کشته شد. خالدی گفت:

«اخبار حاکی از آن است که او یکی از افرادی است که در سفارت سوییس کار می‌کند.»

ساعاتی بعد رسانه‌ها جزئیات بیش‌تری از این رویداد منتشر کردند و بار دیگر به‌نقل از سخنگوی سازمان اورژانس نوشتند در گزارش‌های اول اعلام شده به اورژانس، جنسیت این فرد مرد اعلام شده بود اما پس از حضور عوامل اورژانس در صحنه و بررسی، مشاهده شد فرد جان‌باخته یک زن ۵۱ ساله است.

مجتبی خالدی نام این زن را «س . ب» عنوان کرد و افزود:

«همکاران اورژانس اعلام کرده‌اند که این زن دبیر اول سفارت سوئیس بوده و متأسفانه جان خود را از دست داده است.»

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که مدت زیادی از زمان فوت این فرد گذشته و جسد به پزشکی قانونی تحویل داده شده است، گفت:

«تعیین علت فوت این فرد باید از سوی سازمان‌های مربوطه انجام شود اما تا به حال شواهد مبنی بر سقوط این فرد است که دلیلش باید بررسی شود.»

خالدی افزود اورژانس از احتمال درگیری یا ورود به اجبار به منزل این فرد اطلاعی ندارد اما گفته می‌شود صبح روز سه‌شنبه کارگر این فرد به داخل ساختمان می‌آید و متوجه عدم حضور او می‌شود. سپس با پلیس تماس می‌گیرند و پلیس هم با اورژانس تماس می‌گیرد.

به‌گفته خالدی زن سقوط کرده داخل باغچه پیدا شده و از طبقه ۱۷ ساختمان ۲۰ طبقه‌ای به پایین سقوط کرده است.

پس از این اظهارات نیروی انتظامی نیز از «پیگیری سقوط یکی از کارکنان سفارت سوییس» تهران خبر داد.

براساس اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی، پس از اطلاع از حادثه نیروهای کلانتری در محل حاضر شدند و «با حضور عوامل پلیس، مشخص شد این فرد خانمی ۵۲ ساله تبعه و کارمند سفارت سوئیس است. همچنین مشخص شد که او  از طبقه ۱۸ برجی در کامرانیه سقوط و فوت کرده است».

نیروی انتظامی همچنین افزوده است که «مراتب از طریق عوامل انتظامی و تخصصی آگاهی در حال رسیدگی است».

سوییس به‌عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران عمل می‌کند. ایالات متحده و ایران پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ روابط خود را قطع کردند و از طریق سوییس مسائل خود را پیش می‌برند.

این حادثه در حالی رخ داده است که ایران و کشورهای باقی مانده در برجام در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای هستند و آمریکا نیز به‌شکل غیرمستقیم در جنب این مذاکرات در جریان آن قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    سلام یا کار دزد بوده یا دوست پسرش برای مخفی ماندن ارتباط شان ایشان را به قتل رسانیده