ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاخ سفید: تحریم‌های ایران تنها در صورت تحقق شرایط توافق هسته‌ای قابل لغو است

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شنبه و یکشنبه هم ادامه خواهد داشت. مذاکره‌کنندگان امیدوارند در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه برسند اما آمریکا که به طور غیرمستقیم در این مذاکرات حضور دارد، می‌گوید معلوم نیست ایران تا چه در این زمینه جدی است.

عباس عراقچی، رییس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین گفته آمریکایی‌ها تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌ها علیه ایران را بردارند. اما کاخ سفید گفته این اتفاق تنها در صورت تحقق شرایط توافق هسته‌ای ممکن است.

روز جمعه ۷ مه/ ۱۷ اردیبهشت، نشست کمیسیون مشترک برجام از دور جدید مذاکرات در وین برگزار شد.

جن پسکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که در مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و ایران پیشرفت‌هایی صورت گرفته است و این نشانه خوبی برای ادامه مذاکرات است. او گفته تحریم‌های ایران تنها در صورت تحقق شرایط توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ قابل لغو است. رییس جمهوری آمریکا هم درباره میزان جدیت ایران در مذاکرات برای احیای برجام گفت:

«اینکه ایران چقدر جدی است با اینکه حاضر به انجام چه اقداماتی است، تفاوت دارد. ولی در هر حال همچنان مشغول مذاکره هستیم.»

عراقچی هم پس از پایان جلسه اعلام کرده که همه طرف‌ها برای رسیدن به یک راه حل و احیای مجدد برجام جدیت دارند و اخباری که از سمت آمریکایی‌ها نیز منتقل می‌شود بیانگر این است که آن‌ها نیز  برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تا الان اعلام آمادگی کرده‌اند که بخش بزرگی از تحریم‌ها را بردارند.

او در عین حال تاکید کرده که این اعلام آمادگی کافی نیست و ایران تا وقتی به تمام خواسته‌هایش در این زمینه برسد به مذاکرات ادامه خواهد داد.

 رییس تیم مذاکره کننده ایران گفته که زمان برای تیم مذاکره‌کننده ایران مهم نیست و بازگشت ایران به برجام هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در تهران از جمله موضوع انتخابات ندارد و یک هدف ملی است.

روسای هیات‌های مذاکره ‌کننده قرار است روزهای شنبه و یکشنبه هم به این مذاکرات ادامه دهند.

نمایندگان جمهوری اسلامی، چهار کشور اروپایی و روسیه به صورت مستقیم در باره لغو تحریم‌ها و امکان بازگشت ایران و آمریکا به برجام مذاکره کرده‌اند. ایران خواستار رفع کلیه تحریم‌هایی است که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اعمال شده است.

ایران بر اساس قانونی که مجلس سال قبل تصویب کرد، در صورتی که تحریم‌ها لغو نشود به همکاری داوطلبانه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاتمه خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.