ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون و برگزاری حضوری آزمون‌‌ مدارس

مقامات بهداشتی در ایران می‌گویند که موج چهارم کرونا در ایران رو به کاهش است. تعداد شهرهای قرمز کمتر شده و واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال ادامه دارد. امروز ۲۸۳ نفر بر اثر کرونا در ایران جان باختند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، طی شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۵۷۶ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و ۲۸۳ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. علیرضا رئیسی، روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفته ایران به پیک یا قله بیماری رسیده و در حال عبور از آن است. به گفته او روند کلی کشور نزولی است اما هنوز میزان بیماران بستری بیمارستان‌ها زیاد است؛ هرچند که ورودی به بیمارستان‌ها کم شده است‌.

به گفته رئیسی، اکنون ۴۶ شهر قرمز، ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر زرد هستند و روند رو به کاهش است. دو هفته قبل شهر قرمز ۳۰۱ شهر بود که سپس به ۱۰۲ شهر قرمز و اکنون به ۴۶ شهر قرمز رسیده است.

طبق مصوبات امروز ستاد مقابله با کرونا، تردد بین استانی در روزهای منتهی به عید فطر از سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت دو بعد از ظهر تا شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۲ ظهر در همه شهرها با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی ممنوع است. جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان، در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان  و شهرهای زرد نیز که قبلا جریمه نداشت ۵۰۰ هزار تومان است.

رییس ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده که در جلسه این شورا مصوب شده مشاغل گروه ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی و قرمز به مدت دو هفته فعال باشند:‌ «اما اگر صنفی دچار تخلف شود جریمه شدیدتر شده است؛ به این صورت که تخلف صنف در شهر قرمز موجب می‌شود به مدت سه هفته پلمب شود که این مدت برای شهر نارنجی دو هفته است‌.»

راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام برای واکسیناسیون

در ایران سامانه ثبت نام برای واکسیناسیون به آدرس salamat.gov.ir فعال شده است و مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که افراد بالای ۸۰ سال که تاکنون واکسن نزده‌اند، می‌توانند وارد سامانه شده و شماره تلفن خود یا همراه‌شان و کد ملی خود را ثبت کنند. طبق گزارش‌ها در دقایق اول راه اندازی این سامانه بیش از چهار هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

علیرضا رییسی با اعلام این خبر گفته است که اگر واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها هفته بعد اعلام شود، نوبت ۸۰ ساله‌ها نمی‌سوزد و تعداد کافی واکسن برای آنها وجود دارد.

دستگاه‌های دولتی و نظامی موظف شده‌اند مکان‌های بزرگ خود برای واکسیناسیون را در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دهند.

کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرده که طی یک ماه پیش‌رو برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد.

او گفته واکسن‌هایی که تهیه شده تماما مورد تأیید سازمان‌های معتبر جهانی و همچنین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خواهد بود.

آزمون‌ها به رغم اعتراضات برگزار می‌شوند

رئیسی همچنین اعلام کرده که کنکور سراسری در تاریخ ۹و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد. سایر آزمون‌ها مانند کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۶و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، آزمون کانون وکلا، آزمون نظام مهندسی نیز طبق قرار قبلی برگزار خواهد شد.

همچنین آزمون پایه نهم دبیرستان حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم نیز حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم نیز  ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود. آزمون سمپاد، آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزان نیز در تاریخ‌‌های تعیین شده به صورت حضوری خواهد بود. 

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت گروه‌هایی از دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم در چند شهر از جمله یزد، قزوین، گلپایگان و شهر کرد، ماهشهر و.... در مخالفت با برگزاری امتحانات به شکل حضوری در مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند. دانش آموزان شعار می‌دادند: «آموزش حضوری نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و «آموزش مجازی، امتحان مجازی».

با وجود این مخالفت‌ها ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به برگزاری امتحانات به شکل حضوری گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.