ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارشگران بدون مرز: فشار بر روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در ايران در آستانه انتخابات

سازمان گزارشگران بدون مرز در

سازمان گزارشگران بدون مرز در بيانيه جديد خود سرکوب کارکنان رسانه‌ها و باز تشديد سانسور در ايران را محکوم کرد و نوشت: "يک ماه‌ و نيم پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهور، بسياری از روزنامه‌نگاران، وب‌نگاران و مسئولان رسانه‌ها برای تفهيم خطوط قرمز و رعايت موارد ممنوع انتشار در انتخابات، از سوی وزارت اطلاعات احضار شده‌اند."

اين نهاد مدافع حقوق روزنامه‌نگاران در جهان افزوده است: "رژيم تهران می‌خواهد از انتخابات ۲۴خرداد سود جويد، تا اقتدار رهبر جمهوری اسلامی را که از سوی ميليون‌ها ايرانی معترض پس از انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مورد مناقشه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، به زير سئوال رفته است، به وی بازگرداند."

گزارشگران بدون مرز همچنين گفته است: "بدون رسانه‌هايی آزاد و زمانی که ۵۲ روزنامه‌نگار و وب‌نگار زندانی هستند، نمی‌توان از انتخابات آزاد سخن به ميان آورد."

در اين بيانيه همچنين به بازداشت عبدالغفور قلندرنژاد، کسری نوری، رضا انتصاری، حميدرضا مرادی، مصطفی عبدی از دست‌اندرکاران سايت مجذوبان نور، تارنمای مدافع حقوق دراويش در ايران؛ و همچنين امير اسلامی، فرشيد يداللهی، مصطفی دانشجو و اميد بهروزی، وکلای آن‌ها اشاره شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.