ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند کودک در اثر حملات اسرائیل به کمپ پناهجویان غزه کشته شدند

درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل در روز شنبه شدت گرفته و به مرگ چندین نفر به ویژه کودکان منجر شده است. هزاران خانواده نیز از غزه گریخته‌اند.

سازمان ملل اعلام کرده تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به فلسطین به ۱۳۷ نفر رسیده است و ۱۰ هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود در نوار غزه شده‌اند.

اسرائیل روز شنبه، ۱۶ مه، با حملات هوایی و گلوله‌های توپخانه‌ای باعث کشته شدن چندین کودک و زن در یک اردوگاه پناهجویان در غزه شد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در روز دوشنبه گذشته، دست کم ۱۳۷ فلسطینی از جمله ۳۶ کودک کشته و ۹۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

انتظار می‌رود شمار کشته‌ها افزایش یابد، زیرا مجموعه دیگری از حملات هوایی اسرائیل به اردوگاه پناهجویان شاتی در غزه، منجر به کشته شدن حداقل دو زن و هفت کودک شده است و چندین نفر دیگر در زیر آوار دفن شده‌اند. حداقل ۱۵ نفر دیگر از جمله یک نوزاد به نام عمر زخمی شدند.

گزارش شده است که در یک حمله هوایی دیگر نیز موشک به خانه‌ای در خان یونس برخورد کرده است.

هزاران خانواده فلسطینی برای فرار از آتش توپخانه اسرائیل در مدارس تحت کنترل سازمان ملل در شمال غزه پناه گرفته‌اند. سازمان ملل متحد گفته است تخمین می‌زند که حدود ۱۰ هزار فلسطینی در میان حملات اسرائیل، خانه‌های خود را در غزه ترک کرده‌اند.

علی رغم درخواست‌های بین المللی برای توقف فوری همه درگیری‌ها، از جمله از سوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته که حملات «در صورت لزوم برای برقراری آرامش در کشور اسرائیل» ادامه خواهد یافت.

حماس نیز اوایل روز شنبه با شلیک موشک دیگری به سمت اسرائیل، به شهر آشدود حمله کرد.

حداقل ۹ نفر در اسرائیل نیز کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل گفت که صدها موشک از غزه به سمت مکان‌های مختلف در اسرائیل شلیک شده است و آنها نیروهای کمکی را در نزدیکی سرزمین‌های شرقی این منطقه مستقر کرده‌اند.

در همین حال، خشونت بین شهرک نشینان اسرائیلی و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری اشغال شده و همچنین در اسرائیل در جریان است.

حداقل ۱۱ فلسطینی نیز در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده‌اند.

این تنش‌ها در حالی افزایش یافته که هادی عمرو، نماینده خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین، به عنوان بخشی از تلاش‌های میانجیگری، روز جمعه وارد اسرائیل شد. جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه گفت عمرو با مقامات اسرائیلی و رهبران فلسطینی در کرانه باختری گفت‌‌وگو خواهد کرد و برای برقراری «آرامش پایدار» تلاش می‌کند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که شورای امنیت روز یکشنبه برای بحث در مورد غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

سازمان ملل همچنین گفته بیش از ۲۰۰ خانه و ۲۴ مدرسه در غزه در حملات هوایی اسرائیل در پنج روز گذشته تخریب شده یا به شدت آسیب دیده است. همچنین اعلام کرده که دسترسی ساکنان به آب شیرین به دلیل قطع برق و آسیب دیدن شبکه‌های لوله می‌تواند محدود شود.

انتظار می‌رود با کم شدن منابع سوخت، خاموشی‌های برق بیشتر شود. اکثر خانواده‌ها در حال حاضر فقط چهار یا پنج ساعت در روز برق دارند و بیمارستان‌ها مجبور شده‌اند به ژنراتورها تکیه کنند.

حماس و سایر گروه‌های شبه نظامی به شلیک موشک به اسرائیل ادامه می‌دهند. ارتش اسرائیل گفته حداقل پنج هواپیمای بدون سرنشین حامل مواد منفجره را که از روز پنجشنبه از غزه پرتاب شده بود رهگیری کرده است.

از روز دوشنبه بیش از دو هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک شده است. آژیرهای هشدار دهنده در ساعات اولیه شنبه در شهرهای اسرائیل به صدا درآمدند.

نبردها در غزه متمرکز است و این درگیری‌ها را بدترین جنگ از سال ۲۰۱۴ تاکنون خوانده‌اند. یک منبع امنیتی فلسطینی گفته که «این جنگ شدیدترین جنگ از زمان انتفاضه دوم یا قیام در سال ۲۰۰۰ است.»

فوران خشونت‌های فعلی یک ماه پیش در بیت‌المقدس (اورشلیم) آغاز شد. تهدید به بیرون راندن ده‌ها خانواده فلسطینی از شهرک‌های اشغالی در ماه رمضان باعث بروز اعتراضات و درگیری فلسطینی‌ها با پلیس شد. نقطه کانونی درگیری‌ها مسجد الاقصی بود.

حماس از روز دوشنبه با شلیک موشک به سمت بیت‌المقدس (اورشلیم) در تشدید درگیری‌ها نقش داشته اشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.