ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چین برای اولین بار سفینه بدون سرنشین خود را بر مریخ فرود آورد

رسانه‌های دولتی چین می‌گویند که فرود فضاپیمای بدون سرنشین چینی «به طرز چشمگیری» یک نقطه عطف جدید است. این فضاپیما اکنون به مریخ نورد پرسیویرنس ایالات متحده پیوسته که در فوریه به زمین نشست.

خبرگزاری دولتی چین شینهوا گزارش داد که یک فضاپیمای بدون سرنشین چینی با موفقیت بر روی سطح مریخ فرود آمده است و چین را به دومین کشور فضایی پس از آمریکا تبدیل کرده که در سیاره سرخ فرود می‌آید.

آژانس خبری رسمی شینهوا اعلام کرده که فضاپیمای فرودگر روز شنبه با استناد به اخبار اداره ملی فضایی چین این فرود را انجام کرده است.

کاوشگر Tianwen-1 چین متشکل از یک مدارگرد، یک لندر و یک مریخ نورد، در ماه ژوئیه، تقریباً همزمان با ماموریت ایالات متحده، از استان جزیره هاینان در جنوب چین پرتاب شد.

این فضاپیما اولین عکس خود از مریخ را در ماه فوریه ارسال کرد. عکسی که توسط اداره ملی فضایی چین منتشر شد، ویژگی‌های زمین شناسی از جمله دهانه اسکیاپارلی و بخش وسیعی از دره‌ها در سطح مریخ را نشان می‌دهد.

کاوشگر حامل مریخ نورد، ژرانگ، با استفاده از چتر نجات، روند فرود موسوم به «هفت دقیقه وحشت» را با هدف دستیابی به یک دشت گدازه شمالی معروف به «اتوپیا»، فرود خود را در جو مریخ به پایان رساند.

ورود این فضاپیما باعث می‌شود چین اولین کشوری باشد که در اولین مأموریت خود به مریخ یک عملیات چرخشی، فرود و پرنده را انجام می دهد.

ژرانگ که به نام خدای آتش افسانه‌ای چینی نام گذاری شده، چند ماه پس از فرود آخرین کاوشگر آمریکا به مریخ - پرسیویرنس(پایداری) - به مریخ رسید و نمایش قدرت تکنولوژیکی بین دو ابرقدرت را فراتر از مرزهای زمین نشان داد.

این مریخ نورد چینی با شش چرخ، انرژی خورشیدی و وزن تقریباً ۲۴۰ کیلوگرم در تلاش است تا نمونه‌های سنگ از سطح مریخ را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کند.

پیش‌بینی می‌شود این مریخ‌نورد حدود سه ماه در آنجا باشد.

پرتاب Tianwen-1 چین در ژوئیه گذشته نقطه عطفی در برنامه فضایی چین بود.

این فضاپیما در ماه فوریه وارد مدار مریخ شد و پس از چند روز سکوت، رسانه‌های دولتی اعلام کردند که روز جمعه به «مرحله حساس» رسیده است.

روند پیچیده فرود «هفت دقیقه وحشت» نامیده شده است زیرا این اتفاق سریع‌تر از رسیدن سیگنال‌های رادیویی از مریخ به زمین است؛ به این معنی که ارتباطات محدود است.

چندین تلاش ایالات متحده، روسیه و اروپا برای فرود مریخ‌نوردان در گذشته شکست خورده است، آخرین مورد در سال ۲۰۱۶ با سقوط هواپیمای مشترک فضاپیمای روسی و اروپایی اسکیاپارلی روی داد.

آخرین ورود موفقیت‌آمیز در فوریه، هنگامی که آژانس فضایی ایالات متحده ناسا، مریخ‌نورد خود را با نام «پرسیویرنس» را فرود آورد، انجام شد.

مریخ‌نورد آمریکایی یک هلی کوپتر رباتیک کوچک را روی مریخ پرتاب کرد که اولین پرواز با قدرت در یک سیاره دیگر را انجام داد.

چین در رقابت خود برای رسیدن به ایالات متحده و روسیه كه فضانوردان و كیهان‌نوردانشان دهه‌ها تجربه در اكتشافات فضایی دارند، مسیری طولانی را طی كرده است.

چین ماه گذشته اولین ماژول ایستگاه فضایی جدید خود را با موفقیت راه‌اندازی کرد و امیدوار بود که تا سال ۲۰۲۲ خدمه را همراه آن بفرستد و سرانجام انسان‌ها را به ماه بفرستد.

هفته گذشته بخشی از موشک لانگ مارس 5B چینی بر روی اقیانوس هند در یک فرود کنترل نشده به زمین متلاشی شد.

این امر انتقاد ایالات متحده و سایر کشورها را به دلیل نقض آداب بازگشت زباله‌های فضایی به زمین برانگیخت. به گفته مقامات این بقایای باقی مانده امکان به خطر انداختن جان و مال مردم را دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.