ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سهم کرونا از کل مرگ‌ومیرها در ایران دو برابر میانگین جهانی است

براساس داده‌های تازه مرکز آمار ایران، سهم کرونا از کل مرگ‌ومیرها در ایران دو برابر میانگین جهانی و معادل ۱۱ درصد است. در ایران نسبت ابتلا به کرونا از متوسط دنیا بالاترست.

مرکز آمار ایران در یک پژوهش تازه بر پایه بررسی شاخص‌های بیماری کرونا در ۲۰ کشور اول دنیا نشان داده است که ایران از نظر میزان مرگ‌ومیر در رتبه ۱۲ جهان قرار دارد و ۱۱ درصد از مجموع مرگ‌ومیر سالانه در کشور ناشی از کرونا بوده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، در ۱۵‌ ماه سپری‌شده از شیوع کرونا ۷۸هزار نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که ۵۰ هزار نفر از آن‌ها مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده است. این میزان معادل ۱۱ درصد از کل مرگ‌ومیرهای این سال است و ایران را در رتبه ۱۲ جهان از نظر تعداد تلفات قرار می‌دهد. آمارهای جهانی در وب‌سایت worldometer نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد از ۶۰ میلیون مرگ‌ومیر در کل جهان ناشی از کرونا بوده است.

براساس آمار سازمان ثبت ‌احوال ایران در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷، ۳۷۰ تا ۳۷۷ هزار فوت و در سال ۱۳۹۸ که فقط یک ‌ماه از آن دارای مرگ‌ومیر بر اثر کرونا بوده، ۳۹۵ هزار فوت ثبت شده است، در حالی‌که در سال ۱۳۹۹، براساس آمارها و برآوردها، این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر رسیده که حدود ۵۰ هزار نفر آن‌ها به‌دلیل کرونا جان باخته‌اند.

آمار ارائه‌شده در این تحقیق مرکز آمار ایران، آمار رسمی وزارت بهداشت است که حتی به‌گفته خود مسئولان حداقل یک سوم آمارهای واقعی است.

با این حال تلفات ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی که ۴۰ درصد از مرگ‌ومیرها در ایران را تشکیل می‌دهند همچنان بالاتر از بیماری‌های دیگر قرار دارند.

ایران با داشتن کمتر از یک درصد جمعیت دنیا و با سهم ۱,۷ درصدی موارد ابتلا به کرونا رتبه ۱۴ را به‌خود اختصاص داده که نشان می‌دهد در ایران نسبت ابتلا به کرونا از متوسط دنیا بالاترست.

مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که ایران براساس شاخص میزان مرگ‌ومیر کرونا در هر یک میلیون نفر با ۹۰۹ مرگ کرونایی در یک میلیون نفر رتبه ۱۶ در جهان را به‌خود اختصاص داده است.

به‌گفته وزارت بهداشت، آمار قربانیان کرونا در ایران امروز سه‌شنبه ۴ خرداد با درگذشت ۲۰۸ نفر از مبتلایان به کوویدـ۱۹ در یک شبانه‌روز گذشته، به ۷۹ هزار و ۵۶ نفر رسید. همچنین ۱۱ هزار و ۸۷۳ بیمار جدید مبتلا به این ویروس در ایران شناسایی شد و مجموع بیماران به دو میلیون و ۸۵۵ هزار و ۳۹۶ نفر رسید.

تاکنون دو میلیون و ۶۷۵ هزار و ۵۹۴ نفر دوز نخست واکسن کرونا و ۴۷۰ هزار و ۴۶۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده به سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۶۲ دوز رسید.

در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.