ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان محافظان امنیتی افغان شاغل در سفارت استرالیا را تهدید می‌کند

اتباع افغانی که از طرف دولت استرالیا به عنوان مأمور امنیتی در سفارت کابل به طور قراردادی استخدام شده‌اند، می‌گویند کارشان آنها را به هدف طالبان تبدیل کرده است و بسیاری می‌گویند در داخل افغانستان امنیت نخواهند داشت.

به دنبال اعلام تعطیلی سفارت استرالیا در افغانستان، طالبان محافظان امنیتی افغان را که در سفارت این کشور کار کرده‌اند، تهدید کرده است. این گروه تصاویر آنها را به صورت آنلاین پخش کرده و هشدار داده که به دلیل همکاری با دولت خارجی هدف حمله قرار خواهند گرفت.

دولت استرالیا این هفته اعلام کرد که سفارت خود را در کابل تعطیل می‌کند. این کشور با استناد به وجود «یک فضای امنیتی به طور فزاینده نامشخص» گفته که دیپلمات‌های این کشور «با توجه به خروج قریب‌الوقوع نظامیان بین‌المللی از افغانستان» در امنیت نخواهند بود.

طالبان به صراحت گفته‌اند هر کسی که در دولت‌های خارجی یا میان نیروهای نظامی و در کنار آنها کار کرده باشد، خیانتکار و دشمن است و هدف قرار خواهد گرفت.

ارتش آمریكا گفته است كه «به سرعت» در تلاش است تا برنامه‌هایی را برای خارج کردن مفسران و سایر كاركنان افغان -حداكثر ۱۸ هزار نفر - كه در كنار سربازان آمریكایی كار می‌كنند، تهیه كند. اما سایر کشورهای هم‌پیمان اعلامیه مشابهی نداده‌اند.

نگهبانان در سفارتخانه‌های کشورهایی که در افغانستان سرباز دارند، به طور مداوم با تهدید به مرگ خود و خانواده‌هایشان از سوی طالبان روبه‌رو می‌شوند.

تا پیش از این، مأمورین امنیتی که به عنوان «پیمانکار» برای تأمین امنیت سفارت استرالیا استخدام می‌شدند، واجد شرایط طرح اسکان مجدد بشردوستانه کارمندان محلی استرالیا که برای سایر کارکنان مستقیم مانند مترجمان اعتبار دارد، نبودند.

با این حال، این هفته این دستورالعمل تغییر کرده و طبق مکاتبات اداره امور خارجه و بازرگانی استرالیا مقرر شده: «پیمانکاران و کارمندان امنیتی می‌توانند برای ویزای انسانی کارمندان محلی درخواست دهند.»

نیروهای امنیتی شاغل در سفارت استرالیا می‌گویند که آنها از اجازه درخواست ویزا در این طرح استقبال می‌کنند، اما با توجه به زمان بررسی این درخواست‌ها می‌ترسند که این کار خیلی کند باشد. آنها می‌گویند تعطیلی ناگهانی سفارت آنها را در معرض خشونت شورشیان قرار داده و احساس می‌کنند توسط کشوری که جان خود را به خاطر آن در خطر انداختند رها شده‌اند.

Dfat پیمانکار مسوول تامین امنیت سفارت استرالیا، به سوالات در مورد اسکان مجدد امنیتی و سایر کارکنان خود پاسخ نداده است.

با خروج ایالات متحده و نیروهای ائتلاف از افغانستان تا ماه سپتامبر، چشم انداز افغانستان بسیار تاریک است. طالبان کنترل بسیاری از مناطق کشور را در دست دارند و بیشتر از قبل تهدید می‌کنند.

در گزارش اطلاعاتی آمریكا آمده است:

«طالبان احتمالاً در میدان نبرد دستاوردهایی خواهد داشت و چشم انداز توافق صلح "كم" است.»

ژنرال مارک میللی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته که ایالات متحده «به سرعت» در حال برنامه‌ریزی برای تخلیه آن دسته از شهروندان افغانستان است که برای ارتش ایالات متحده کار کرده‌اند.

در کابل، در مورد آینده سفارت استرالیا اطمینانی وجود ندارد.

در اعلامیه دولت استرالیا که روز سه شنبه ۲۵ مه صادر شد، گفته شده بود که سفارت روز جمعه ۲۸ مه بسته خواهد شد اما نگهبانان امنیتی گفته‌اند که به آنها گفته شده که تا ۱۵ ژوئن به نگهبانی ادامه می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.