ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطعی گسترده برق در ایران ــ نظر شما چیست؟

آیا قطع برق زندگی و کسب‌و‌کار و سلامت شما را تحت تأثیر قرار داده؟ آیا با استخراج بیت‌کوین به قیمت قطعی برق موافقید؟ مقصر اصلی کیست: خشکسالی یا سوء مدیریت؟

موضوع  نظرسنجی جدید زمانه قطعی گسترده برق در ایران و مسائل مربوط به آن است.

در آستانه آغاز فصل گرم در ایران، برق در نقطه‌های مختلفی از کشور قطع می‌شود. خبرگزاری دولتی «ایمنا» دوشنبه ۳ خرداد جدول قطعی برق برای ۱۵ شهر بزرگ و یا استان ایران از جمله تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، خراسان شمالی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و ... را اعلام کرد.

قطعی برق تا کنون دردسرهای زیادی ایجاد کرده است. صاحبان کارگاه‌های تولیدی می‌گویند ساعت‌های طولانی خط تولید را تعطیل کرده‌اند. واحدهای خدماتی، به‌ویژه آن گروهی که فعالیت‌شان به اینترنت وابسته است، هم وضعیتی مشابه داشتند.

در درون خانه‌ها هم دانش‌آموزانی که باید در آزمون‌های آنلاین شرکت می‌کردند، کارکنانی که مشمول دور کاری شده بودند و بسیاری دیگر برای پیش‌بردن کارهای روزانه با مشکل غیرمترقبه قطعی برق روبرو شدند.

قطعی برق اعلام‌نشده اعتراض برخی از مقام‌های سازمان نظام پزشکی را به دنبال داشت؛ به ویژه برای بیماران کرونایی که زیر دستگاه اکسیژن قرار دارند.

شماری از شطرنج‌بازان بزرگ ایرانی نیز به خاطر قطعی برق در مسابقات آسیایی بخت پیروزی را از دست دادند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران یکشنبه دوم خرداد گفت که مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته. بسیاری این افزایش مصرف را به مزرعه‌های رمزارز بیت‌کوین نسبت می‌دهند.

رویترز گزارش داده که جمهوری اسلامی در یک سال گذشته حدود یک میلیارد دلار منابع ارزی از طریق استخراج بیت‌کوین به دست آورده است. ظاهراً روشی دیگر از سوی حکومت برای دور زدن تحریم‌ها.

البته وزارت نیرو خشکسالی را دلیل اصلی کمبود برق سال جاری معرفی کرده. وزارت نیرو در هفته‌های گذشته با انتشار اطلاعیه‌هایی از شهروندان خواسته است که به دلیل کاهش بارندگی و کمبود ذخایر آب در سدها در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند.

در نظرسنجی زیر می‌خواهیم از شما درباره قطع برق و مشکلات آن بپرسیم: آیا قطع برق زندگی و کسب‌و‌کار و سلامت شما را تحت تأثیر قرار داده؟ آیا با استخراج بیت‌کوین به قیمت قطعی برق موافقید؟ مقصر اصلی کیست: خشکسالی یا سوء مدیریت؟

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

تا عصر عصر جمعه ۴ ژوئن / ۱۴ خرداد فرصت دارید در این نظرسنجی شرکت کنید.

پنل نظرسنجی “زمانه” می‌خواهد با رجوع مستقیم به شما دیدگا‌ه‌های مختلف‌تان را در مورد مسئله‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازتاب دهد.

پرسش‌ها و پیشنهادهای خود را از طریق  panel@radiozamaneh.com  با ما در میان بگذارید.

◄ برای عضویت در پنل نظرسنجی زمانه اینجا کلیک کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.