ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محله هزاره‌ها و شبکه برقِ کابل هدف حملات تروریستی قرار گرفت

مقامات دولتی می‌گویند دست‌کم ۱۰ نفر در انفجارها کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند. مطابق معمول هیچ گروهی مسئولیت حملات به اقلیت هزاره‌ها را به عهده نگرفت.

به گزارش شبکه الجزیره، سعید حمید روشن، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد شامگاه سه‌شنبه ۱۱ خرداد سه انفجار در جاده گولایی در ناحیه سوم کابل اتفاق افتاد. دو انفجار پیاپی در مکان‌های مختلف در غرب کابل که دست‌کم  ۱۰ کشته و ده‌ها مجروح به جای گذاشت.

به گفته سنجای نیازی، سخنگوی اداره برق یک بمب سوم هم در حوالی ایستگاه برق شمال کابل منفجر شد که خسارت زیادی به بار آورد و سبب شد که بخشی از پایتخت افغانستان در تاریکی فروبرود.

سعید حمید روشن اعلام کرد دو بمب اول در دو مینی‌بوس کار گذاشته شده بودند و در محله هزاره‌نشین کابل منفجر شدند.

نخستین انفجار در نزدیکی منزل مسکونی محمد محقق، رهبر هزاره‌های افغانستان و مقابل مسجد شیعیان اتفاق افتاد.

دومین انفجار هم در یک مینی‌بوس اتفاق افتاد. اما بیش از این اطلاعی در دست نیست.  سعید حمید روشن، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که انفجار دوم در دست بررسی است. نیروهای پلیس محله هزاره‌نشین کابل را مسدود کردند و کارشناسان در حال بررسی انفجارها هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای شامگاه گذشته در کابل را به عهده نگرفته است. شاخه گروه دولت اسلامی (داعش) در افغانستان به هزاره‌ها اعلام جنگ کرده است. هزاره‌ها یکی از سه گروه عمده قومی افغانستان مسلمان شیعه‌اند و ۲۰ درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند.

یک روزنامه‌نگار افغان با انتشار پیامی در توییتر همراه با تصویر یکی از دو مینی‌بوسی که بمب‌ها در آن کار گذاشته شده بودند نوشته است:

«انفجار امشب تهی‌دست‌ترین افراد جامعه را هدف گرفته است. کارگرانی که اغلب توان پرداخت ۲۰ افغانی و ۱۰ افغانی کرایه تاکسی و تونس/فلانکوج را ندارند با پرداخت ۵ افغانی با این اتوبوس‌ها به خانه می‌روند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

داعش، شاخه افغانستان، ماه گذشته نیز به برخی نیروگاه‌ها در کابل و سایر ولایت‌های افغانستان حمله کرده بود. همزمان مدرسه دخترانه مکتب سیدالشهدا نیز هدف یک حمله تروریستی سنگین قرار گرفت و شمار زیادی از دختران دانش‌آموز را به کشتن داد و یا مجروح کرد. در ماه گذشته همچنین در اثر انفجار دو بمب که در خودروهایی کار گذاشته شده بود محله هزاره‌ها مجددا هدف حمله تروریستی قرار گرفت و ۹۰ نفر از جمله شماری از دانشجویان جان خود را از دست دادند. هیچکس مسئولیت این حملات را به عهده نگرفت اما ایالات متحده آمریکا داعش را مسئول دانست. این حملات همزمان با عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان براساس توافق دوحه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.