ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع اسرائیل در واشنگتن: «جمهوری اسلامی یک معضل جهانی است»

اسرائیل نخستین مقام رسمی‌اش را ۵ ماه پس از روی کار آمدن دولت بایدن در سفری کوتاه و فشرده راهی واشنگتن کرد تا در مورد ایران با متحد دیرینش مذاکره کند.

بنی گانتز ، وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه، ۱۴ خردادماه به سفر کوتاهش به ایالات متحده پایان داد و راهی پایتخت اسرائیل شد. محور سفر وزیر دفاع اسرائیل یه واشنگتن یک مورد بود: مقابله با تهدیدها و رفتارهای تهاجمی ایران در خاورمیانه.

سفر یک‌روزه بنی گانتز روز پنجشنبه شروع شد. او در کاخ‌ سفید و پنتاگون جلسات فشرده‌ای با مقام‌های سیاسی و نظامی آمریکا داشت.

براساس بیانیه کاخ سفید، در دیدار گانتز با جک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، بر سیاست آمریکا برای مقابله با تهدیدهای ایران تاکید شده است.

گانتز همچنین با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع و اعضای کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک)، دیدار کرد.

گانتز اولین مقام رسمی اسرائیل است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ماه ژانویه به کاخ سفید سفر کرده است .

وزیر دفاع اسرائیل قبل از دیدار با بلینکن گفت که مشتاقانه منتظر بحث در مورد «چالش‌هایی است که ما با ایران و با فلسطینی‌ها داریم».

پنتاگون در بیانیه‌ای گفت که گانتز در دیدار خود با آستین در مورد همکاری برای رفع چالش‌های امنیتی منطقه صحبت کرده است «از جمله تهدیدات ناشی از هواپیماهای بدون سرنشین».

هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، جدیدترین نگرانی آمریکا و اسرائیل در مورد ایران است. اخیرا نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی نوشت که گروه‌های نیابتی ایران در منطقه تاکتیک‌های خود را تغییر داده‌اند و حملاتشان را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری انجام می‌دهند. استفاده از این تاکتیک، ردگیری نقطه حمله را دشوار می‌کند و امکان بیشتری برای حمله در اختیار گروههای شبه‌نظامی قرار می‌دهد.

اما هواپیماهای بدون سرنشین تنها بخش از مذاکرات دو وزیر دفاع نبود. گانتز در این دیدار بر لزوم توقف برنامه هسته‌ای ایران هم تأكید كرد.

وی گفت: «ایران همچنان به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد و به همه شبه‌نظامیان در سراسر خاورمیانه کمک می کند. بگذارید صریح بگویم، ایران قبل از هر چیز یک مشکل جهانی و منطقه‌ای است و همچنین تهدیدی اساسی برای اسرائیل.»

گانتز گفت که پرداختن به چالش جمهوری اسلامی، «یک نیاز استراتژیک مشترک ایالات متحده، اروپا، کشورهای خاورمیانه، اسرائیل و مردم ایران است.»

گانتز همچنین درخواستی را برای تهیه بمب‌های هدایت دقیق برای ارتش اسرائیل و تجهیز دوباره سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین به پنتاگون ارائه داد .

طی نبردهای ماه گذشته بین اسرائیل و حماس، حدود ۱۴۰۰ موشک حماس توسط گنبد آهنین رهگیری شد. آستین در جلسه با گانتز، حمایت بایدن از ارسال کمک‌های نظامی برای تجهیز گنبد آهنین را اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.