ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه اردوگاه آوارگان «مخمور» را بمباران کرد

اردوگاه آوارگان در مخمور اقلیم کردستان عراق بمباران شده است. منابع نزدیک به حزب کارگران کردستان ترکیه، ارتش ترکیه را مسئول این اقدام می‌دانند. رسانه‌های اقلیم کردستان می‌گویند حداقل سه نفر از ساکنان اردوگاه کشته و چند تن مجروح شده‌اند.

حملات ارتش ترکیه به خاک اقلیم کردستان عراق ادامه دارد. ظهر شنبه ۵ ژوئن/۱۵ خرداد شبکه خبری «روداوو» از بمباران یک اردوگاه آوارگان در شهر مخمور اقلیم کردستان خبر داد.

فرات‌نیوز، رسانه نزدیک به حزب کارگران کردستان ترکیه دولت ترکیه را مسئول این حمله دانست و نوشت: هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین ارتش ترکیه پارک نزدیک به اردوگاه را که روزانه محل عبور و بازی کودکان است، هدف حمله قرار داده‌اند.

این اردوگاه که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد در نزدیکی شهر اربیل قرار داد و حدود ۱۲ هزار آواره و بی‌خانمان شده که اغلب آنان کردهای گریخته از ترکیه هستند، را در خود جای داده است. در سال‌های گذشته نیز این اردوگاه هدف حمله جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته بود.

به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر شبکه تلویزیونی روداوو که به حکومت اقلیم کردستان نزدیک است، به نقل از جانشین حزب اتحادیه میهنی در استان اربیل گفت که در جریان این حمله سه تن کشته شده‌اند.

دولت ترکیه پیشتر به صورت علنی تهدید کرده بود به این اردوگاه حمله می‌کند. فاتح ییلدیز، سفیر ترکیه در عراق فروردین سال قبل اردوگاه آوارگان جنگی در مخمور را «لانه تروریست‌ها» توصیف کرده و گفته بود که ترکیه برای «پاکسازی» این اردوگاه آماده همکاری با حکومت اقلیم کردستان است.

چهارشنبه هفته گذشته نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه باردیگر گفته بود که مخمور هدف بعدی ارتش ترکیه پس از بمباران قندیل است.

حکومت اقلیم کردستان عراق روابط حسنه‌ای با دولت ترکیه دارد. همزمان با شدت گرفتن حملات ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل اقلیم، مسرور بارزانی، نخست وزیری اقلیم کردستان در توییتر تمامی مجلس و احزاب سیاسی را به یک‌صدایی در برابر آنچه که «حملات پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگه» خواند، دعوت کرد.

این فراخوان چند ساعت پس از آن منتشر شد که وزارت پشمرگه اقلیم کردستان از کشته‌شدن و زخمی شدن ۱۲ از اعضایش بر اثر کمین انفجاری پ.ک.ک خبر داد. در این رویداد ۵ تن از نیروهای پیشمرگه کشته و هفت تن دیگر مجروح شدند.

وزارت پیشمرگه در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد از حکومت اقلیم کردستان خواست مانع آنچه که دست‌درازی پ.ک.ک به اقلیم کردستان خوانده است، شود.

کمیسیون پیشمرگه پارلمان اقلیم کردستان هم در بیانیه‌ای که در پیوند با این رویداد منتشر کرد از ترکیه و پ.ک.ک خواست به درگیری در اقلیم کردستان خاتمه دهند.

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بیش از سه دهه است که در مناطق کوهستانی قندیل حضور دارد. ترکیه در ماه‌های گذشته باردیگر حملات به اقلیم کردستان را به بهانه مبارزه با «تروریسم» شت بخشیده است. تنها یک روز پیش از این رویداد رسانه‌های اقلیم کردستان از کشته‌شدن چهار پیشمرگه در جریان حملات هوایی ارتش ترکیه خبر داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.