ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه استماع شواهد و دادرسی متهمان سرنگونی هواپیمای مالزی در هلند آغاز شد

سه شهروند روس و یک اوکراینی به صورت غیابی در هلند محاکمه خواهند شد. آن‌ها متهم‌اند که در سرنگونی هواپیمای مالزیایی بر فراز اوکراین دست داشته‌اند.

تقریباً هفت سال پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری MH17 بر فراز شرق اوکراین، دادرسی اصلی علیه چهار متهم، امروز (دوشنبه ۷ ژوئن/ ۱۷ خرداد)  در هلند آغاز شده است.

سه روس و یک اوکراینی در این پرونده متهم هستند ولی هیچ یک از آنها در جلسه دادرسی حضور ندارند. طبق گفته دادستانی هلند، هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ شرکت هواپیمایی مالزی در روز ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ توسط شورشیان طرفدار روسیه در منطقه جنگی در شرق اوکراین سرنگون شد. همه ۲۹۸ سرنشین هواپیما کشته شدند که بیشتر آنها هلندی بودند.

دادگاه به دلیل کثرت قربانیان هلندی در این حادثه در محلی با امنیت بالا در نزدیکی فرودگاه اسکیپول هلند قرار دارد.

دادگاه در بیانیه‌ای گفت:

«دادگاه دادرسی كیفری پرونده پرواز سرنگون‌شده MH17 با توضیح در مورد شواهد، محتوای پرونده و سوالات اصلی از متهمان کار خود را آغاز می‌کند.»

رسیدگی قضایی به این پرونده رسماً در مارس ۲۰۲۰ با پذیرش قابل قبول بودن شواهد و کیفرخواست صادره در مورد متهمان آغاز شد.

دادگاه با جلسات رسیدگی به مدارک و ارايه نتیجه تحقیقات درباره سرنگونی هواپیما آغاز می‌شود.

چه کسانی محاکمه می‌شوند؟

سه تبعه روسیه -اولگ پولاتوف، ایگور گیرکین و سرگئی دوبینسکی- و یک شهروند اوکراینی به نام لئونید خارچنکو به جرم دست داشتن در سرنگونی هواپیمای خطوط مالزی به صورت غیرحضوری محاکمه می‌شوند.

پولاتوف تنها کسی است که وکیل و نماینده قانونی‌اش در دادرسی حضور دارد، اما نقش خود را انکار می‌کند. سه نفر دیگر هیچ نماینده‌ای به دادگاه معرفی نکرده‌اند.

در سرنگونی MH17 چه اتفاقی افتاد؟

جت بوئینگ ۷۷۷ از فرودگاه اسکیپول آمستردام به سمت کوالالامپور مالزی در حرکت بود. هنگامی که بر فراز بخشی از شرق اوکراین که تحت کنترل شورشیان طرفدار روسیه قرار داشت، سرنگون شد. همه ۲۹۸ سرنشین - از جمله ۱۹۶ شهروند هلندی – جان باختند.

تحقیقات نشان داد که موشک BUK که هواپیما را سرنگون کرد در اصل متعلق به تیپ ۵۳ پدافند ارتش روسیه مستقر در شهر کورسک بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.