ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در دوحه دیدار کردند

هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در دوحه دیدار کردند تا در مورد روند صلح در افغانستان گفت‌وگو کنند. آن‌ها بر سر دستور کار نشست و تسریع مذاکرات تفاهم کردند.

به‌گزارش رویترز، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان چهارشنبه ۱۹ خرداد / ۹ ژوئن در توئیتر اعلام کرد که سران دو هیأت و همچنین برخی از مذاکره‌کنندگان شامگاه روز گذشته (سه‌شنبه) در پایتخت قطر مجدداً دیدار کردند.

شاهین گفت: «آن‌ها درباره موضوعات مورد بحث و تسریع روند مذاکرات بحث کردند.»

هیأت مذاکره‌کننده‌ افغانستان نیز در توییتر گفته است این دیدار شامگاه روز گذشته با حضور محمدمعصوم استانکزی، و ملا عبدالغنی برادر، رئیسان هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ دو طرف برگزار شده است.

هیأت مذاکره‌کننده‌ افغانستان همچنین گفته است که در این دیدار در مورد تسریع روند مذاکرات و دستور کار آن دو طرف توافق کرده‌اند.

این نشست اولین دیدار رسمی دو طرف پس از نشست قبلی در اواسط ماه مه و توقف آن در ماه آوریل بود که آمریکا اعلام کرد نیروهای خود را تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهد کرد.

مذاکراتی که در سپتامبر گذشته در دوحه برای پایان دادن به دهه‌ها جنگ آغاز شد، پس از چند جلسه گفت‌وگو و شدت گرفتن خشونت‌ها در افغانستان از زمان آغاز عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکا متوقف شده است.

اولویت اصلی کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا یافتن نقاط مشترک بین دو طرف متخاصم است.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان هفته گذشته گفت کشورش برای حل و فصل سیاسی مسئله افغانستان پیش از خروج نیروهای خارجی از این کشور تلاش خواهد کرد تا خطر جنگ داخلی در همسایه غربی خود را کاهش دهد.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از روز جمعه ۴ ژوئن به‌همراه هیأتی از شورای امنیت ملی ایالات متحده، وزارت دفاع و نیز اداره توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) به خاورمیانه سفر کرده و قرار است به افغانستان، قطر و برخی دیگر از کشورهای منطقه برود.

وزارت خارجه آمریکا گفت فرستادگان این کشور «بر پشتیبانی پایدار ایالات متحده از توسعه افغانستان و توافقی سیاسی که به جنگ پایان دهد تأکید کرده و در دوحه به تشویق دوطرف (طالبان و دولت افغانستان) برای حصول پیشرفت محسوس در رسیدن به یک توافق سیاسی که از دستاوردهای دو دهه گذشته محافظت کند، ادامه خواهند داد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.