ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست مقام‌های ایران از پاکستان برای بستن مرز دو کشور در روزهای انتخابات

در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، مقامات جمهوری اسلامی از پاکستان خواستند تا امنیت مرزها را بیشتر کنند. در این زمینه جلسه مشترکی بین دو طرف برگزار شد.

رسانه‌های پاکستانی سه‌شنبه ۲۵ خرداد / ۱۵ ژوئن گزارش دادند که مقام‌های مرزی ایران روز گذشته (دوشنبه) از همتایان پاکستانی خود در مرز تفتان خواسته‌اند اقدامات امنیتی در مرز را افزایش دهند تا از هرگونه وضعیت ناخوشایند در انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است در روز جمعه ۲۸ خرداد / ۱۸ ژوئن برگزار شود، جلوگیری کنند.

منابع رسمی گفتند که دوشنبه شب جلسه مشترکی با دعوت مقام‌های ایرانی بین دو طرف در دروازه مرزی تفتان برگزار شد.

براساس این گزارش‌ها، مقام‌های دو طرف در مورد مسائل مربوط به مرزبانی صحبت کرده‌اند و تصمیم بر این شده که امنیت در مرز ایران ـ پاکستان بین تفتان و میرجاوه بیشتر تقویت شود.

مقام‌های پاکستانی بسته شدن طولانی‌مدت مرز را برای تجارت محلی بدون مالیات بین پاکستان و ایران مسئله‌ساز دانسته‌اند اما مقام‌های ایرانی به همتایان پاکستانی خود اطمینان داده‌اند که با پایان انتخابات ریاست جمهوری در ایران، مرز بازگشایی خواهد شد.

در سال‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان ایران شاهد درگیری‌های نظامی متعددی با مأموران مرزبانی و سپاه پاسداران بوده است. مقام‌های ایرانی بارها از پاکستان انتقاد کرده‌‌اند که در مرزها مانع ورود مهاجمان به خاک ایران نمی‌شوند.

مسائل امنیتی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ایران یکی از دغدغه‌های مقام‌های جمهوری اسلامی است. امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش شنبه گذشته گفت:

«تضمین می‌کنیم که در مرزها هیچ رویدادی نخواهیم داشت و یک انتخابات پرشور خواهیم داشت.»

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی به یگان‌های سراسر ارتش دستور داده است که برای مشارکت در انتخابات کلیه کارکنان پایور و وظیفه روز جمعه ۲۸ خرداد با آمار کامل در محل خدمت حضور داشته باشند و روز جمعه «روز خدمت» محسوب خواهد شد.

قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز پیش از این گفته بود ۳۰۰ هزار نفر از نیروی انتظامی آمادگی کامل را برای برگزاری امن انتخابات دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.