ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل مجدداً غزه را بمباران کرد

پس از آنکه فلسطینی‌ها در اعتراض به راهپیمایی گروه‌های راست افراطی در بیت‌المقدس بادبادک‌های آتش‌زا به جنوب اسرائیل فرستادند، ارتش اسرائیل با نقض آتش‌بس شکننده، غزه را بمباران کرد.

به گزارش رویترز صبح چهارشنبه ۱۶ ژوئن/۲۶ خرداد گروه‌های راست افراطی «راهپیمایی پرچم‌» را آغاز کردند. این گروه‌ها قصد دارند از مسیر دروازه دمشق در بیت‌المقدس (اورشلیم) وارد محله مسلمانان در مناطق اشغالی شرق بیت‌المقدس شوند.

دولت جدید اسرائیل دوشنبه ۱۴ ژوئن/۲۴ خرداد ساعاتی پس از این‌که بنیامین نتانیاهو قدرت را به نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائيل واگذار کرد، به ملی‌گرایان راستگرا و گروه‌های موافق شهرک‌سازی مجوز داد تا این راهپیمایی را برگزار کنند. فلسطینی‌ها در اعتراض بادبادک‌های آتش‌زا به جنوب اسرائیل فرستادند. ارتش اسرائیل در پاسخ غزه را بمباران کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی یک برج حماس واقع در جنوب خان شیخون را بمباران کردند.

ارتش اسرائل خاطرنشان کرد که «برای همه سناریوها» از جمله از سرگیری مجدد بمباران غزه برای انهدام «هسته‌های تروریستی» آمادگی دارد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

یک سخنگوی حماس در گفت‌وگو با رویترز حمله هوایی اسرائیل به خان شیخون را تأیید کرد. سخنگوی حماس گفت فلسطینی‌ها همچنان به «مقاومت شجاعانه» خود در بیت‌المقدس ادامه می‌دهند و از حق خود در این شهر دفاع می‌کنند.

هنوز ابعاد حمله اسرائیل به خان شیخون، تعداد کشته‌شدگان و مجروحان احتمالی مشخص نیست.

شبکه الجزیره از غزه گزارش می‌دهد که هنوز حماس قصد پاسخگویی به این بمباران را ندارد. بر همین اساس در اطلاعیه حماس هم سخنی از اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی مطرح نشده است.

شعارهای نفرت‌پراکنانه علیه عرب‌ها

الجزیره گزارش می‌دهد که هزاران نفر در راهپیمایی «پرچم» در شرق بیت‌المقدس شرکت کرده‌اند. در این راهپیمایی گروه‌های راست افراطی و هوادارانشان پرچم به دست گرفته‌اند و شعارهای نفرت‌پراکنانه‌‌‌ای علیه شهروندان عرب اسرائیلی سر داده‌اند. یکی از شعارها عرب‌ها را تهدید می‌کند که مزارع و روستاهایشان به‌زودی به آتش کشیده می‌شود.

جناح‌های فلسطینی در کرانه باختری اشغالی هم درخواست اعلام «روز خشم» علیه این راهپیمایی کرده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز هشدار داده در صورت برگزاری این راهپیمایی، درگیری‌ها از سر گرفته خواهند شد.

درگیری‌های اسرائیل و حماس ۱۰ مه  سال جاری به دنبال حملات پلیس اسرائیل به محوطه مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینیان در ماه رمضان آغاز شد. حماس در پاسخ به این درگیری‌ها با برخورداری از حمایت تسلیحاتی ایران، حملات موشکی گسترده‌ای را به اسرائیل انجام داد. ارتش اسرائیل نیز غره را بمباران کرد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، بیش از ۵۸ هزار فلسطینی را آواره کرده، نزدیک به ۴۵۰ ساختمان، از جمله ساختمان‌های مسکونی تخریب شد. در این بمباران‌ها دست کم ۲۱۲ فلسطینی از جمله ۶۱ کودک در غزه کشته شده و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند. حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی نیز در حملات موشکی خود به اسرائیل ده نفر از جمله دو کودک را کشته و حدود ۳۰۰ نفر را زخمی کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.