ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اظهار تأسف علی‌اکبر صالحی از بازداشت باقر اسدی، ديپلمات وزارت خارجه

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران امروز در مورد دستگيری باقر اسدی، ديپلمات ايرانی واکنش نشان داد.

صالحی ضمن ابراز تأسف از بازداشت باقر اسدی، از وی به‌عنوان "يکی از کارشناسان بسيار زبده و ارزشی وزارت خارجه که پيشينه خوبی دارند" ياد کرد و گفت: "ما جز تلاش برای تأمين منافع کشور از ايشان چيزی نديده‌ايم، سوءتفاهمی پيش آمده است که اميدواريم اين سوءتفاهم برطرف شود."

وزير امور خارجه ايران اظهار اميدواری کرد که باقر اسدی هر چه سريع‌تر آزاد شود.

پیش از این خبرگزاری رویترز نوشته بود باقر اسدی که پیشتر در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد مشغول به کار بود، اسفند سال گذشته بازداشت شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نيز به‌نقل از یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ایران اين خبر را تأييد کرد.

باقر اسدی در سال ۱۳۸۳ با انتشار مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز، نسبت به حضور محافظه‌کاران در قدرت و پی‌آمدهای آن هشدار داده بود. او نوشته بود که محافظه‌کاران نسبت به حقوق بشر و ویژگی‌های جمهوری نظام جمهوری اسلامی بی‌توجهی خواهند کرد و وضعیت در این زمینه‌ها بدتر خواهد شد.

وی پیش از این در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک فعالیت می‌کرد و همچنین ریاست مجموع گروه ۸۸ کشورهای در حال توسعه در استانبول را به عهده داشت.

 باقر اسدی در سال ۱۳۸۲ توسط کوفی عنان، دبیرکل وقت سازمان ملل، عضو یک کمیته این سازمان برای بررسی رابطه جامعه مدنی با سازمان ملل بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.