ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره زمین به شکل بی‌سابقه‌ای در حال گرم شدن است

دانشمندان می‌گویند که عدم توازن انرژی زمین از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ به شکل هشدار دهنده‌ای افزایش یافته و دو برابر شده است.

نتایج یک پژوهش جدی نشان می‌دهد که زمین بیش از دوبرابر ۱۵ سال پیش گرما دریافت می‌کند. 

دانشمندان سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) و  اداره ملی اقیانوسی و جوی (نوآ) نتایج پژوهش جدید مشترک خود را اعلام کرده و می گویند  عدم توازن انرژی کره زمین از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ تقریبا دو برابر شده است. دانشمندان این افزایش را هشدار دهنده خوانده‌اند.

عدم توازن انرژی در حقیقت به رقم حاصل از تفاوت میان انرژی تابشی خورشید که جذب سطح زمین و جو می‌شود، با میزان تابش گرمایی فروسرخ که به فضا بر می‌گردد، گفته می‌شود. 

اگر تفاوت این دو رقم مثبت باشد به این معنا است که زمین انرژی بدست می‌آورد و در نتیجه گرم‌تر می‌شود.

دانشمندان با بررسی داده‌‌های حاصل از سطح آب اقیانوس‌ها و داده‌های ماهواره‌ای توانستند محاسبه کنند که عدم توازن انرژی زمین مثبت است و نسبت به ۱۵ سال گذشته دو برابر شده است.

حدود ۹۰ درصد انرژی مازاد عدم توازن به اقیانوس‌ها ختم می‌شود. 

افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای موجب می‌شود که گرما در اتمسفر (جو زمین) نگهداشته شود، و آن بخش از اشعه خورشید که قرار بوده به فضا بازتاب داده شود را در زمین نگه می‌دارد.

این گرمایش سبب تغییرات دیگری از جمله ذوب یخ و برف می‌شود. هر چه آب بیشتری تبخیر شود، به میزان ابرها افزوده که خود می تواند دلیلی مضاف بر گرمایش زمین باشد. در نتیجه به گفته دانشمندان ناسا ،به دلیل افزایش بخار آب و ابرها میزان به دام افتادن انرژی خورشید در زمین در ۱۵ سال گذشته دوبرابر شده است.

نویسندگان این پژوهش  نتیجه گیری کرده‌اند که اگر نرخ گرم‌شدن کند نشود، باید انتظار تغییرات بزرگتری را در اقلیم داشته باشیم.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.