ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امنیتی‌ها اعتراف‌های اجباری نوید افکاری را از حساب اینستاگرام خواهرش پخش کردند

سعید افکاری، برادر نوید افکاری زندانی سیاسی اعدام‌شده اعلام کرد که تلفن موبایل خواهرش را امنیتی‌ها ضبط کردند. ده ساعت بعد همه پست‌های الهام افکاری پاک شد و اعتراف‌های اجباری برادرش از حساب شخصی الهام پخش شد.

نیروهای امنیتی با گرفتن موبایل خواهر نوید افکاری، فیلم اعتراف‌های اجباری این زندانی اعدام‌شده را در حساب خواهرش منتشر کردند.

در اولین ساعت‌های صبح روز ۲۹ خرداد، ۱۹ ژوئن، ماموران امنیتی در حساب شخصی اینستاگرام الهام افکاری، خواهر زندانی سیاسی که در ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹ اعدام شد، فیلم اعتراف‌های اجباری این زندانی را پخش کنند.

این اتفاق در حالی افتاد که ۱۰ ساعت پیش از پخش اعتراف‌های اجباری نوید افکاری، برادرش سعید افکاری در توئیتر نوشت که ماموران امنیتی گوشی موبایل خواهرش را ضبط کردند و اکانت‌های شبکه اینستاگرام او دیگر در دست الهام افکاری نیست:

«گوشی تلفن خواهرم الهام افکاری دست نهاد امنیتی و اکانتهایش از جمله اینستایش در دست خودش نیست.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اعتراف‌های اجباری نوید افکاری در حالی در بخش «استوری» اینستاگرام خواهرش پخش شد که تمام محتواهایی که الهام افکاری پیش از این در حسابش منتشر کرده بود، پاک شدند.

در هفته اخیر خانواده نوید افکاری تحت فشار امنیتی هستند. روز شنبه ۲۲ خرداد، مأموران امنیتی به خانواده افکاری که برای اعتراض به ۲۸۰ روز انفرادی برادران افکاری جلوی زندان عادل آباد حاضر شده بودند، حمله کردند و آنها را کتک زدند و بازداشت کردند.

ماموران امنیتی همچنین گوشی‌های موبایل مادر، خواهر، پدر، و خاله‌های برادران افکاری را ضبط کردند.

در جریان حمله مأموران امنیتی، به خانواده افکاری، شماری از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی هم که برای حمایت از خانواده افکاری به شیراز رفته بودند، دستگیر شدند و بعد چند ساعت آزاد شدند - از جمله ناهید شیر پیشه، مادر پویا بختیاری، سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتابدار، نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر، و جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری.

چند ساعت بعد بازداشت‌شده‌ها آزاد شدند اما فشارهای امنیتی‌ها به خانواده افکاری در طول هفته گذشته ادامه داشته است.

وحید و حبیب افکاری، دو برادر دیگر نوید در حال حاضر بیش از ۹ ماه است که در سلول انفرادی و بدون دسترسی به حقوق اساسی خود به‌سر می‌برند.

وحید افکاری، شهروند ۳۷ ساله بابت اتهام معاونت در محاربه به ۲۵ سال زندان، به اتهام معاونت در قتل به ۲۵ سال زندان و به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. حبیب افکاری، برادر بزرگ‌تر او هم به ۲۷ سال و سه ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

نوید افکاری، زندانی سیاسی و کشتی‌گیر ۲۷ ساله ایرانی، برادر دیگر این دو زندانی سیاسی، صبح روز ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ به اتهام قتل یک مأمور امنیتی به نام حسن ترکمان اعدام شد.

اعدام نوید افکاری در حالی به اجرا درآمد که میلیون‌ها نفر از شهروندان ایرانی و همچنین چندین نفر از مقام‌های رسمی کشورهای مختلف خواستار لغو حکم اعدام نوید افکاری شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.