ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا دامنه وب‌سایت‌های اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی و چند شبکه‌ همسو را مسدود کرد

اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی مجوز خرید دامنه‌ها را از اوفک دریافت نکرده بود. اوفک این وب‌سایت‌ها را به دلیل انتشار اخبار نادرست در طبقه‌بندی ویژه‌ای قرار داده بود.

وزارت دادگستری آمریکا بامداد چهارشنبه ۲۳ ژوئن/۲ تیر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دامنه ۳۳ وب‌سایت اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران و سه وب‌سایت متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را به سبب انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و ارتباط با گروه‌ها و سازمان‌هایی که اقدامات خشونت‌‌آمیز انجام می‌دهند مسدود کرده است.

رویترز می‌نویسد بسیاری از وب‌سایت‌های مسدود شده بعد از چند ساعت با دامنه‌های تازه آن‌لاین شدند. در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است:

«ایالات متحده آمریکا امروز بر اساس حکم دادگاه دامنه ۳۳ وب‌سایت متعلق به اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران و سه وب‌سایت کتائب حزب‌الله را به سبب نقض تحریم‌ها مسدود کرد.»

کتائب حزب‌اله از مهم‌ترین گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق است که تحت حمایت ایران قرار دارد. ایالات متحده آمریکا کتائب حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی(IRTVU) دامنه‌های ۳۳ وب‌سایت این مجموعه از یک شرکت آمریکایی خرید بود، بدون آنکه از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مجوز استفاده از این دامنه‌ها دریافت کرده باشد.

اوفک، اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی (IRTVU) را که در تملک سپاه قدس پاسداران است به عنوان یک نهاد طبقه‌بندی شده ویژه (SDN) تعیین کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود می‌گوید اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران به دلیل آنکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تکیه بر اطلاعات غلط در تلاش برای ایجاد تفرقه بین رأی‌دهندگان آمریکایی بود به عنوان SDN طبقه‌بندی شده است.

شاهرخ ناظمی، رایزن مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان‌ ملل در نیویورک در مصاحبه با نیویورک‌تایمز ادعا کرد که ایالات متحده تلاش می‌کند با توقیف وب‌سایت‌ها و شبکه‌های ایران و «مقاومت»، «صدای آزادی بیان را خفه کند».

ناظمی گفت جمهوری اسلامی ایران از طریق کانال‌های قانونی، این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

شبکه‌های تلویزیونی پرس‌تی وی، که به انگلیسی برنامه پخش می‌کند و العالم، شبکه عرب زبان، نیز توقیف شدند. اما این دو وب‌سایت چند ساعت بعد فعالیت خود را بر روی دامنه «ir» از سر گرفتند. شبکه تلویزیونی المسیره هم به سرعت دست به کار شد و در دامنه «com» فعالیت خود را از سر گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا اکتبر سال گذشته دامنه ۹۲ وب‌سایت ایرانی وابسته به سپاه پاسداران را به اتهام عملیات مخفی برای نقض تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، انتشار اخبار جعلی و پروپاگاندا به قصد دخالت در امور داخلی آمریکا مسدود کرده بود. پیش از آن هم خبرگزاری فارس که تا آن زمان در دامنه «com» منتشر می‌شد مسدود شده بود.

دولت آمریکا علاوه بر این، شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد سه وب‌سایت‌ شرکت‌هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته‌اند توقیف کرده است. این شرکت‌ها عبارت بودند از: مبین اینترنشنال، Sohar Fuel و Oman Fuel.

در صفحه اول وب‌سایت این شرکت‌ها اعلام شده بود که دامنه آنها به موجب حکم صادرشده از دادگاه منطقه‌ای کلمبیا توقیف شده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.