ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اکسیوس: اسرائیل به آمریکا پیشنهاد داد برای پهپادهای ایرانی منطقه پرواز ممنوع ایجاد شود

وب‌سایت آمریکایی اکسیوس نوشته است اسرائیل در جریان مذاکرات اخیر خود با آمریکا پیشنهاد کرد که ایالات متحده برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ایران منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند تا با تهدیدات آن‌ها مقابله کند.

به‌گزارش اکسیوس، کاخ سفید گفت ماه گذشته آمریکا و اسرائیل توافق کردند که کارگروه ویژه‌ای برای مقابله با تهدیدهای فزاینده پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده ساخت ایران که در اختیار نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند، تشکیل دهند. در این مذاکرات اسرائیل پیشنهاد کرد برای جلوگیری از حملات پهپادهای ایرانی منطقه پرواز ممنوع ایجاد شود.

بیانیه کاخ سفید پس از دیدار دو جانبه هیئت‌های آمریکایی و اسرائیلی در سفارت اسرائیل منتشر شد. در این دیدار گیلاد اردان سفیر اسرائیل، مئیر بن شبات مشاور امنیت ملی و معاون او رووین آزار نمایندگان طرف اسرائیلی بودند و باربارا لیف نماینده جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، برت مک گورک مدیر ارشد خاورمیانه و آفریقای شمالی شورای امنیت ملی  و رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، نمایندگان ایالات متحده در این مذاکرات بودند.

طبق بیانیه کاخ سفید دو طرف «در مورد ادامه مشورت‌های دوجانبه نزدیک بین دو دولت در مورد طیف وسیعی از موضوعات منطقه‌ای» گفت‌وگو کردند.

همچنین گفته شده که «مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی نگرانی شدیدی نسبت به این موضوعات دارند و پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران مورد گفت‌وگو قرار گرفت».

ایالات متحده همچنین اسرائیل را در مورد مذاکرات وین برای احیای برجام آگاه کرد و بر علاقه شدید ایالات متحده برای همکاری نزدیک با اسرائیل در آینده برای مشاوره در مورد مسئله هسته‌ای ایران تأکید کرد.

ایالات متحده و اسرائیل در مورد تهدید قابل توجه رفتارهای تهاجمی ایران در منطقه توافق کردند و مقامات آمریکایی تأکید کردند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کند.

مئیر بن شبات و جیک سولیوان در رأس گروه دوجانبه استراتژیکی قرار دارند که هدف آن مشارکت اسرائیل و ایالات متحده و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. این گروه در ماه‌های اخیر چند بار به شکل آنلاین تشکیل جلسه داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.