ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلوگيری از حضور ناشران کتاب‌های آذری در نمايشگاه تهران

تعدادی از ناشران عمده‌ کتاب‌های

تعدادی از ناشران عمده‌ کتاب‌های آذری از حضور در بيست‌وششمين دوره نمايشگاه کتاب تهران منع شده‌اند.

هرانا، تارنمای خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، نوشت انتشارات‌های "انديشه‌ نو" و "تکدرخت" از تهران، "اختر"، "ندای شمس" و "هاشمی" از تبريز و انتشارات "ياز" از اورميه از جمله ناشرانی هستند که از حضورشان در نمايشگاه کتاب تهران جلوگيری شده است.

اين گزارش می‌افزايد دليل اين محروميت به‌طور روشن از سوی برگزارکنندگان نمايشگاه کتاب عنوان نشده است اما اين ناشران مسائل سياسی و امنيتی و همچنين برخوردهای تبعيض‌آميز با زبان‌های غيرفارسی در ايران را عامل اين محروميت قلمداد می‌کنند.

اين ناشران از هر گونه يارانه و کمک‌های دولتی محروم هستند و حضور در نمايشگاه کتاب تهران و برقراری ارتباط مستقيم با مخاطبان کتاب‌های آذری برای آن‌ها از اهميت برخوردار است..

در سال‌های گذشته نيز صدور مجوز انتشار کتاب‌های آذری در ايران با محدوديت‌ها و سخت‌گيری‌های فراوان اداره سانسور وزارت ارشاد همراه بوده است.

هرانا نوشته است سخت‌گيری در صدور مجوز برای کتاب‌های تحليلی، تاريخی و سياسی آذری، اجبار در استفاده از شيوه‌ی نوشتار فارسی برای متون آذری و جلوگيری از عرضه و چاپ مجدد کتاب‌های موفق آذربايجانی از جمله‌ اين محدوديت‌هاست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.